سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

آمریکا از زمان آغاز جنگ غزه به طور تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و از هیچ گونه حمایت سیاسی، نظامی و دیپلماتیک از تل آویو مضایقه نکرده است. با این حال، این کشور برای حفظ شان لیبرالی که برای خود در نظام بین الملل قائل است مدعی حمایت از کشور مستقل فلسطین بوده، گرچه تاکنون هیچ فشاری در این زمینه به تل آویو وارد نکرده است. 

به گزارش الجزیره، متئو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد موضوع ایالات متحده در خصوص به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین بدون تغییر مانده است. 

وی در این زمینه افزود: ما آشکارا اعلام کرده‌ایم از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی حمایت می‌کنیم. این موضوع باید همراه با ضمانت‌های امنیتی برای اسرائیل باشد. این سیاست آمریکا در بلند مدت و سیاست فعلی دولت بایدن است. 

آکسیوس نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد آمریکا در حال بررسی به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین پس از پایان درگیری در غزه است. 

این منابع اعلام کردند: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از وزارت خارجه خواسته است تا ارزیابی کاملی انجام دهد و سیاست‌های جایگزین درباره به رسمیت شناختن فلسطین توسط آمریکا را ارائه دهد. 

دولت بایدن ظاهرا بر این باور است عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان سعودی به تشکیل کشور مستقل فلسطین مرتبط است، زیرا ریاض پیوسته بر این موضوع تاکید کرده است.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار