قانونگذاران کنگره آمریکا خواستار اعمال فشار بایدن بر دولت قطر به منظور آزادی اسرای صهیونیست شدند.

پس از جنگ جهانی دوم جنبش اخوان المسلمین در میان کشور‌های عربی خاورمیانه طرفداران زیادی پیدا کرد که در مهمترین آن‌ها در مصر به وجود آمد. کشور قطر یکی از حامیان اخوان المسلمین در منطقه محسوب می‌شود. از آنجا که جنبش مقاومت فلسطین (حماس) نیز با تفکر اخوان المسلمین شکل گرفته است، تعجبی ندارد که قطر اجازه حضور دفتر سیاسی حماس را در دوحه داده است؛ موضوعی که اسرائیل به دنبال تحت فشار قرار دادن این کشور درباره آن است. 

پایگاه خبری آکسیوس آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد برخی قانونگذاران کنگره با ارسال نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار استفاده واشنگتن از ابزار‌های نفوذ خود برای تحت فشار قرار دادن قطر پیرامون مذاکرات جاری برای آزادی اسرای صهیونیست در بند حماس شدند. 

در این نامه که در اصل از سوی جاش گاتهایمر، نماینده دموکرات آمریکا برای بایدن ارسال شده، آمده است: قطر به طور کامل از روابط خود با حماس برای اطمینان از آزادی همه گروگان‌ها بدون تاخیر استفاده نکرده است. علاوه بر این، دوحه به اندازه کافی برای میانجیگری تلاش نمی‌کند به ویژه با در نظر گرفتن اینکه حماس تحت حمایت مالی قطر قرار دارد. 

نامه به رئیس جمهور آمریکا با تهدید پنهان علیه قطر در صورت عدم مشاهده پیشرفت قابل توجه در مذاکرات مربوط به گروگان گیری به پایان می‌رسد و بر نظارت کنگره و پتانسیل اقدامات قانونی برای پاسخگویی دوحه تاکید دارد. 

در این نامه تاکید شده است کنگره به دقت در حال زیر نظر گرفتن موضوع است. 

پیش از این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد از قطر، خواستار اعمال فشار ایالات متحده بر دوحه به منظور اقدامات بیشتر این کشور در جهت آزادی اسرای صهیونیست شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
کنگره امریکا خفه شو فلسطین را آزاد کنید تا اسرا را آزاد کنند
آخرین اخبار