یکی از مقامات ارشد حماس پیشنهاد آتش‌بس جدید بین این جنبش و اسرائیل در غزه را سه مرحله‌ای دانست.

یکی از مقامات ارشد حماس گفت که پیشنهاد آتش بس جدید بین این جنبش و اسرائیل در غزه شامل سه مرحله است، از جمله آزادی اسرای اسرائیلی، زندانیان و اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل.

این مقام مسئول بدون اشاره به دو مرحله دیگر افزود: مرحله اول شامل آزادی زنان، کودکان، سالمندان و مجروحان می‌شود.

محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر قطر پس از دیدار با مقامات آمریکایی، اسرائیلی و مصری اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس در غزه و آزادی اسرا به حماس ارائه خواهد شد. قطر، همراه با مصر و آمریکا، از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر بین اسرائیل و حماس، میانجی‌گری را بر عهده داشتند.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی طی مراسمی که توسط مرکز تحقیقات شورای آتلانتیک در واشنگتن برگزار شد، گفت که «پیشرفت قابل توجهی» در این هفته در جریان مذاکرات در پاریس حاصل شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز پس از مذاکراتی که در پاریس انجام شد و رئیس سازمان سیا، قطر و مصر در آن شرکت داشتند، ابراز امیدواری کرد که در ازای آزادی اسرای اسرائیلی به توافقی برای توقف درگیری‌ها در غزه دست یابد.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل نیرو‌های خود را از نوار غزه خارج نخواهد کرد و هزاران اسیر فلسطینی را آزاد نخواهد کرد.

به گزارش رویترز، نتانیاهو در بیانیه‌هایی که از تلویزیون اسرائیل پخش شد، افزود: «ما این جنگ را بدون دستیابی به همه اهداف آن پایان نخواهیم داد. این به معنای از بین بردن حماس، بازگرداندن همه اسرا و اطمینان از اینکه غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نیست.»

اظهارات نتانیاهو با گزارش‌های رسانه‌ها درباره برخی از شرایط توافق احتمالی برای اعلام آتش بس با حماس در تضاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار