۸۰ هکتار زمین به سرمایه گذاران در شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی واگذار شد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ۸۰ هکتار زمین به سرمایه گذاران در شهرک‌های کشاورزی خلیفه لو نقده، درشک سلماس و مهلذان خوی در یک ساله اخیر واگذار شده است.

علی پیر مرادی افزود: یک پروژه گلخانه‌ای ۵۰ هکتاری در شهرستان خوی با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر امسال کنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که با اتمام بهره برداری از این پروژه برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای تسهیل و حمایت از سرمایه گذاران شهرک‌های کشاورزی استان در سال جاری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

پیرمرادی تصریح کرد: امسال ساخت ساز توسط سرمایه گذاران در شهرک‌های کشاورزی استان جمعا" به مساحت ۲۵ هکتار انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته ۴ هکتار گلخانه در شهرک‌های کشاورزی خلیفه لو نقده، دریاس مهاباد و درشک سلماس به بهره برداری رسیده است و ۴۵۳ هکتار از اراضی ملی در روستای ولدیان آغ بولاغ شهرستان خوی جهت ایجاد شهرک دامپروری تخصیص یافته است.

پیرمرادی تاکید کرد: تعیین مناطق مستعد برای ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی، سازماندهی بهره برداران در قالب نظام بهره برداری با اعمال مدیریت متمرکز، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید، بهره گیری از تکنولوژی و فن آوری جهت افزایش و ارتقای کیفیت و کمیت محصولات تولیدی، بهینه نمودن فرآیند‌ها و روش‌ها در تولید محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی مطابق با استاندارد‌های جهانی، توسعه صادرات و بهره گیری بهینه از منابع آب و خاک و انرژی و نهاده‌ها در تولید محصولات کشاورزی از اهداف شرکت شهرک‌های کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.