پروژه طلای سقز در چند قدمی بهره‌برداری

پروژه طلای سقز به عنوان پروژه پیشران اقتصاد کردستان و بزرگترین پروژه طلا در منطقه قرار است با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۵ میلیون دلار، سال آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

مسائل مرتبط با پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز در نشستی با حضور استاندار کردستان، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، مدیر عامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان، مشاور مدیرعامل و مدیر امور طرح‌ها و پروژه‌های صدر تامین ومعاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان، بررسی شد.

استاندار کردستان در این جلسه، اظهار کرد: کردستان در حوزه کشاورزی جزو قطب‌های مطرح کشور است و بایستی با تغییر نگرش مدیران و بدنه کارشناسی ارگان‌های ذیربط در کردستان نسبت به حوزه صنعت، در این حوزه نیز تحولات اساسی ایجاد کنیم.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه رزومه دولت سیزدهم در کردستان بسیار مطلوب است، افزود: با حمایت همه جانبه از این پروژه  استحصال طلای سقز، تلاش خواهیم کرد تمام بستر‌های لازم جهت بهره‌برداری در سال آینده را برای شرکت توسعه معادن طلای کردستان فراهم کنیم.

پروژه طلای سقز در چند قدمی بهره‌برداری

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین نیز در این نشست گفت: شرکت توسعه معادن طلای کردستان از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) و وابسته به شستا است که از سال ۱۳۹۲ در استان کردستان با هدف طراحی، ساخت و بهره‌برداری از معادن طلا و فلزات گران‌بهای منطقه سقز، تاسیس شده است. 

امیر حسین نادری افزود: پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۵ میلیون دلار با هدف تولید ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال از آذرماه سال ۱۴۰۱ به دنبال کلنگ زنی توسط رئیس جمهور عملیاتی شد.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این پروژه در اواخر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که خوراک این کارخانه از معدن طلای قلقله با ذخیره قطعی ۳۰ میلیون تن کانسنگ تامین خواهد شد.

نادری تاکید کرد: این پروژه بزرگترین پروژه طلا در منطقه کردستان خواهد بود که با عنوان پروژه پیشران اقتصاد استان کردستان نامگذاری شده است و بالغ بر ۵۰۰ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را برای مردم منطقه به ارمغان خواهد آورد.

برچسب ها: استحصال طلا ، سقز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.