مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۲۶ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر امسال خبر داد.

قاسم رحیمی نیا ضمن تبریک فرا رسیدن  چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: همزمان با آغاز دهه فجر، ۲۶ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۵۲۷ میلیارد ریال در جنوب کرمان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی با بیان جزئیات طرح‌هایی که در دهه فجر به بهره برداری می‌رسند، افزود: حجم پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری ۲۹ هزار و ۲۶۲ مترمکعب در حوزه معاونت آبخیزداری، عملیات پیش آگاهی و کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی در سطح ۶٠٠ هکتار در حوزه معاونت حفاظت و اموراراضی و پروژه چاله فلسی، هلالی آبگیر، زراعت چوب و احداث جنگل دست کاشت در سطح ۷۲۷ هکتار و ۴٠۵ کیلومتر احداث بادشکن زنده در حوزه معاونت فنی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه از مجموع ۲۶ طرح ۲۲ طرح به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۴ طرح نیز آغاز می‌شود بیان داشت: بیش از هزار و ۵٠٠ خانوار در هشت شهرستان جنوبی از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۲ هزار و۵۵٠ نفر نیز فراهم می‌شود.

رحیمی نیا توصیه‌ها  و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را کلید واژه طرح‌های مورد بهره برداری در این ایام  دانست و افزود: عمده طرح‌هایی که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت، طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات ملی است.

وی به خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طی ادوار مختلف خدمات فراوانی به مردم ارائه داده اند  که پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی را در برداشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولین هشت شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد و افزود: امیدواریم با اجرای این طرح‌ها بتوانیم، گام بلندی در راستای ارتقای سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال و لزوم مشارکت اقشار مختلف جامعه بیان داشت: راهبرد انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب با محوریت مشارکت حداکثری عنوان شده است، بنابراین دعوت از دیگران برای حضور در انتخابات وظیفه و تکلیف همه است.

وی افزود: در آستانه انتخابات سرنوشت ساز پیش رو، ملت فهیم ایران اسلامی به ویژه مردمان صبور زحمتکش و اقتدارآفرین جنوب کرمان و بالاخص بهره برداران شریف بخش منابع طبیعی به عنوان گنج‌های جامعه، در امتحانی بزرگ و سرنوشت ساز حماسه می‌آفرینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار