برگزاری ششمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت محصولات زراعی در گیلان

محمدی گفت: ششمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی محصولات زراعی با محوریت "هواشناسی کشاورزی، کم‌بارشی، افزایش دما و راهکارهای مقابله" در رشت و منجیل برگزار شد.

صالح محمدی در حاشیه برگزاری ششمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زارعی گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در خصوص اهمیت و جایگاه توصیه‌های هواشناسی در بخش کشاورزی و شیوه‌های استخراج، تجزیه و تحلیل و دستیابی به آنها، ارائه آخرین اطلاعات کاربردی در خصوص وضعیت بارندگی‌ها در سال زراعی جاری، ارائه آخرین توصیه‌های علمی و فنی برای مقابله با کم بارشی و افزایش دما در سال زراعی جاری و اهمیت توجه به بیمه محصولات کشاورزی برای افزایش تاب‌آوری در مقابل مخاطرات احتمالی از اهداف برگزاری این کاروان ترویجی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: در ششمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زارعی، کارشناسان و محققان در حوزه های علوم هواشناسی، ترویج و سایر بخش‌های تحقیقات کشاورزی در کنار همدیگر آموزش‌های لازم را به بهره‌برداران ارائه دادند.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم و گرمایش زمین یکی از چالش‌های دنیا بوده که مشکلاتی را در حوزه امنیت غذایی به وجود آورده‌است، اضافه کرد: برای فائق آمدن بر این مشکل، استفاده از اطلاعات دقیق هواشناسی برای برنامه‌ریزی سیستم‌های زراعی و تولیدات محصولات کشاورزی ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: با توجه به مشکلات چند سال گذشته در این استان به دلیل کاهش بارندگی‌ها و نزولات جوی، ضروری است که امسال نیز تمامی فعالیت‌های بخش کشاورزی با استفاده از داده‌های حوزه هواشناسی انجام شود و کشاورزان نیز کشت و کار را بر اساس تقویم زراعی انجام دهند.

برچسب ها: کشاورزی ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.