انجام نیازسنجی آموزشی و تعیین مناطق اجرای دوره ها و اعلام به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تعهدات نظام صنفی کشاورزی در تفاهم نامه مشترک با سازمان فنی و حرفه ای کشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، موسی رهنمایی رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری میان سازمان فنی و حرفه ای کشور و نظام صنفی کشاورزی گفت: پس از مصوب شدن نظام صنفی کشاورزی در سال 80 فعالیت هایی انجام گرفت که با روی کار آمدن دولت نهم و دهم به ویژه پس از ابلاغ آن در سال 87 اهتمام ویژه ای به این نظام شد می توان گفت این نظام استقرار پیدا کرد به طوری که در قالب گسترده تری در حال انجام است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور 5/4 میلیون کشاورز وجود دارد افزود: از این تعداد 500 هزار نفر به عضویت این نظام صنفی درآمده و پروانه لازم را اخذ کرده اند که با برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد هستیم تا پایان برنامه پنجم تمامی 5/4 میلیون کشاورز به عضویت این صنف درآمده و شناسنامه دار شوند.
رهنمایی در ادامه به اهداف نظام صنفی کشاورزی اشاره و تصریح کرد: دفاع از حقوق اجتماعی شاغلان بخش کشاورزی مهم ترین هدف تشکیل نظام صنفی کشاورزی است.
همچنین این نظام مسئولیت نمایندگی کشاورزان در مقابل مصرف کنندگان را در خصوص امنیت غذایی جامعه بر عهده دارد که البته دستیابی به این امر مهم خود نیازمند توانمندسازی کشاورزان در محیط کاری است.
وی افزود: نظام صنفی کشاورزی در واقع نقطه تعامل این حوزه با سایر دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی است که در راستای این تعاملات نسبت به انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای نیز اقدام کرده است.
رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور با اشاره به وظیفه اصلی سازمان فنی و حرفه ای کشور که همان توسعه مهارت در میان اقشار مختلف است تاکید کرد: کشاورزان به عنوان یک منبع انسانی مهم با اخذ آموزش ها و توانمندی های روز به عنوان نیروهای کارآمد و با مهارت موجب ایجاد توسعه پایدار در کشور خواهند شد.
رهنمایی در ادامه به تعهدات نظام صنفی کشاورزی در تفاهم نامه مشترک با سازمان فنی و حرفه ای کشور پرداخت و اظهار داشت: انجام نیاز سنجی آموزشی و تعیین مناطق اجرای دوره ها و اعلام به سازمان، معرفی واجدان شرایط جهت شرکت در دوره های آموزش فنی و حرفه ای، کارآفرینی و آمادگی شغلی، پرداخت حق ثبت نام در دوره های آموزشی طبق تعرفه مصوب سازمان و تامین 50 درصد اعتبارات مورد نیاز براساس قیمت تمام شده جهت اجرای دوره های مورد درخواست جامعه هدف نظام صنفی براساس قرارداد از تعهدات نظام صنفی کشاورزی است.
رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در خصوص تعهدات مشترک نیز خاطر نشان کرد: طراحی و تدوینی تقویم آموزش سالانه، تامین فضا و امکانات لازم برای اجرای دوره های آموزشی از سوی طرفین و نظارت بر حسن اجرای دوره های آموزشی از تعهدات مشترک است.
گفتنی است: در صورت لزوم به توافقات لازم در چهارچوب تفاهم نامه، نمایندگان طرفین نسبت به تنظیم قراردادهای فی مابین اقدام خواهند کرد./ل
برچسب ها: نیازسنجی ، آموزش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار