هفت هزار دانش‌آموز لرستانی به اردوی راهیان نور و پیشرفت اعزام شدند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: هفت هزار دانش‌آموز این استان در راستای ترویج فرهنگ بسیج و شهادت، به اردوی راهیان نور و پیشرفت اعزام شدند.

رضا عزتی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: همچنین در این راستا امسال نشست‌های جهاد تبیین برای بیش از ۱۰ هزار معلم و فرهنگی در همه شهرستان‌ها و مناطق و اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت برای ۲هزار و ۸۰۰ نفر از فرهنگیان استان برگزار شده است.

وی افزود: ساخت المان شهدای دانش‌آموز مدرسه "فیاض‌بخش" بروجرد، تجلیل از ۶۵۰ معلم ایثارگر بسیجی فرهنگی، برگزاری اجلاسیه نسل سرافراز و گرامیداشت یکهزار و ۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز، اجرای طرح "میثاق نامه" شهدا در ۸۰۰ آموزشگاه متوسطه اول و دوم و تجلیل از ۵۰۰ خانواده شهدای معلم و دانش‌آموز نیز بخشی از اقدامات فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در سال جاری به شمار می رود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به چاپ سه هزار جلد کتاب خاطرات و دل‌نوشته‌های دانش‌آموزان اعزامی استان به راهیان نور عنوان کرد: رنگ‌آمیزی و تعمیر بیش از ۵۰۰ مدرسه در همه شهرستان‌ها و مناطق استان در طرح شهید «عجمیان»، اجرای برنامه‌های جهاد علمی و آموزشی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت در مناطق کم‌برخوردار با حضور ۲۸۷ معلم جهادگر، سازماندهی و اجرای طرح آموزشی هویت زن مسلمان در سطح شهرستان‌ها و مناطق استان بخشی دیگر از اقدامات در حوزه بسیج فرهنگیان است.

عزتی افزود: پالایش ۵۵۰ مربی بسیجی در قالب طرح‌های تربیتی سه‌گانه بسیج دانش‌آموزی، توانمندسازی ۷۰۰ دبیر درس آمادگی دفاعی، نهضت جهاد تبیین در سطح مدارس در قالب "زنگ گفتگو"، انتخاب و توانمندسازی ۴۰۰ دانش‌آموز متوسطه دوم از دیگر اقدامات جهادی این نهاد تربیتی در سال جاری می باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.