یک شرکت دانش‌بنیان در مشهد «فضای ابری» پیشرفته برای کاربران ایجاد کرد

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در کارخانه نوآوری مشهد توانست تمام نیازهای جامع سازمانی مناسب دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری را در «فضای ابری» ایجاد کند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: در این سامانه کاربران دانشگاهی می‌توانند فعالیت های مختلف علمی خود را شامل انجام محاسبات سنگین درسی، ارتباط استادان با دانشجویان و آزمایشگاه‌ها و همچنین ارتباط ویدئو کنفرانسی را بر اساس فضای ابری تجربه کنند.

امیر کاریزنویی اظهار کرد: این شرکت توانسته است با ایجاد صفحه مجازی کار در فضای رایانه های خانگی معروف به دسکتاپ (DeskTop)، شرایطی را فراهم آورد تا کاربران بتوانند تمام نیازهای سازمانی خود را به راحتی و از راه دور انجام دهند.

وی اظهار کرد: دسکتاپ ابـــری راهـــکاری برای کاهــش پیچیدگی‌هــای نــــرم‌افـــزاری و سخت‌افـــزاری شــرکت‌ها و سازمان‌ها را فراهم می‌کند و به جای آن که برای هر کارمند سیستم جداگانه‌ای تهیــه گردد، بر روی همــه‌ آن‌ها نرم‌افـــــزارهای مختـلفی نصب شود.

به گفته وی، با راه‌اندازی یک دسکتاپ مبتنی بر فـضای ابریِ درون سازمان، هر کاربر می‌تواند به همه‌ نرم‌افزارها و اطلاعات لازم بر اساس سطح دسترسی، استفاده داشته باشد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: این فضای ابری که با عنوان راهکار دسکتاپ ابری دانشگاهی با نام تجاری «ویسپو» که از نام درخت افــسانــه ای ایرانی اقتباس شده است، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا به جای استفاده از کامپیوترهای موجود (PC)، صرفه‌جویی ۶۰ تا ۹۰ درصدی مصرف برق، هزینه راه اندازی اولیه تا ۳۰ درصد و همچنین هزینه جاری تا ۷۰ درصد را محقق ‌کند.

کاریزنویی گفت: دسکتاپ ابری ویسپو همچنین می‌تواند تحولی عظیم در سازمان‌ها نیز رقم بزند و با توجه به مزایا و جامعیت خود، تجربه منحصربفردی در سطوح مختلف سیستم‌عامل، نرم‌افزار و سخت‌افزار کاربر نهایی ارائه دهد.

به گفته وی، دسکتاپ ابری دانشگاهی ویسپو که برای اولین بار در کشور ساخته شده است، در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، توسط دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.