مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: ورزشکاران رشته‌های مختلف در ۲ سال گذشته، ۳۹۸ مدال بین المللی شامل آسیایی، جهانی، المپیک، کشور‌های اسلامی به دست آورده اند.

سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه نگاه ویژه‌ای به توسعه ورزش قهرمانی در استان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم وجود داشته است، گفت: ورزشکاران در ۲ سال گذشکه ۳۹۸ مدال کسب کردند که از این تعداد ۲۱۴ مدال در ۱۰ ماهه امسال و ۱۸۴ مدال در سال ۱۴۰۱ به دست آمده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که کل مدال‌های کسب شده بین المللی در سال ۱۴۰۰ از ۳۳ مورد بیشتر نبود.

بیرامی ادامه داد: علاوه بر آن، ورزشکاران آذربایجان‌غربی در مسابقات ملی نیز بسیار خوش درخشیده اند و توانسته اند از ابتدای سال‌گذشته هزار و ۲۵۲ مدال به دست آورده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: این مدال‌ها در مسابقات کشوری، منطقه‌ای، متمرکز باشگاهی و المپیاد‌ها توسط ورزشکاران استان کسب شده است.

بیرامی گفت: از این تعداد ۶۶۷ مورد در ۱۰ ماهه امسال و ۵۸۵ مورد در سال گذشته به دست آمده است.

وی افزود: این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ کل مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران آذربایجان‌غربی در میادین کشوری و منطقه ای، ۸۵ مدال بود.

به گفته وی، این روند روند رو به رشد نشانه توجه ویژه به موضوع ورزش قهرمانی و شکوفاشدن استعداد‌های ورزشکاران به ویژه نوجوانان و جوانان است که توانسته اند در مسابقات ملی و حتی آسیایی، بین المللی و جهانی نیز خوش بدرخشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.