رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: سطح جاده‌های این شهرستان پس از بارش برف روز گذشته و سرما و یخبندان لغزنده شده و رانندگان باید احتیاط بیشتری داشته باشند.

رحمت نویدنیا رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف در بسیاری از محور‌های کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان به ویژه گردنه‌های زمزیران و جواله‌ره‌شان در محور مهاباد - سردشت و قره‌بلاغ در محور مهاباد - بوکان و به دنبال آن کاهش محسوس دمای هوا، باعث یخبندان و لغزندگی این مسیر‌ها شده است.

وی اضافه کرد: ماموران راهداری مهاباد در گردنه‌ها و محور‌های کوهستانی برای کاهش لغزندگی و امکان تردد خودروها، نمک‌پاشی این مسیر‌ها را انجام داده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد ادامه داد: هم اکنون عوامل راهداری با استفاده از یک دستگاه لودر مشغول برف‌روبی جاده مهاباد- پسوه و گردنه سرمیدان هستند تا تردد خودرو‌ها در این مسیر هم بدون مشکل انجام شود.

نویدنیا ادامه داد: با توجه به تداوم سرمای هوا و یخبندان در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری در این محور‌ها خودداری و در صورت لزوم نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

وی همچنین از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست قبل از سفر، از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.