ایتالیا و استرالیا کمک به آنروا را به حالت تعلیق در می‌آورند

پس از اقدام آمریکا و کانادا در راستای توقف کمک به آنروا، استرالیا و ایتالیا نیز از تعلیق کمک‌رسانی به این آژانس سازمان ملل خبر دادند.

آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا و پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا به طور جداگانه، ضمن مطرح کردن اتهاماتی علیه آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل، اعلام کردند کمک‌ها به این نهاد را به حالت تعلیق در می‌آورند.

به گزارش پولیتیکو، آمریکا روز جمعه مدعی شد ۱۲ کارمند آنروا در عملیات طوفان الاقصی نقش داشته‌اند. در پی اعلام این ادعا، واشنگتن کمک‌های مالی خود به آنروا را به حالت تعلیق درآورد. اندکی بعد، احمد حسین، وزیر توسعه بین‌الملل کانادا به پیروی از آمریکا از اقدامات مشابه در کشور خود خبر داد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید تلاش خواهد کرد تا از فعالیت آژانس آوارگان فلسطینی در غزه جلوگیری کند و مدعی شد که آنروا «راه حل نیست» و برای شاخه نظامی حماس کار می‌کند. مقامات صهیونیست پیش از این نیز ادعا‌های مشابهی را بدون شواهد علیه نهاد‌های فلسطینی بیان کرده بودند.

از سوی دیگر، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا می‌گوید تحقیقات در این خصوص را آغاز خواهد کرد. 

گفتنی است، آنروا در سال ۱۹۴۹ ایجاد شده و برای فلسطینی‌هایی که از خانه‌های خود آواره شده‌اند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و سایر کمک‌های بشردوستانه را فراهم می‌کند. 

تعلیق کمک‌ها به این نهاد در حالی صورت می‌گیرد که هم اکنون نیز غزه در وضعیت انسانی بسیار بدی قرار دارد. بیش از ۱.۹ میلیون نفر در خاک خود آواره شده‌اند و به غذا، آب و تجهیزات بهداشتی اولیه دسترسی ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا
مرگ بر حقوق بی بشر
آخرین اخبار