کانادا به بهانه مطرح شدن اتهاماتی در زمینه مشارکت برخی اعضای آنروا در حملات ۷ اکتبر از تعلیق ارسال کمک‌های مالی به این سازمان خبر داد.

احمد حسین، وزیر توسعه بین‌المللی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور کمک مالی خود به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک موسوم به آنروا (UNRWA) را تعلیق خواهد کرد.

حسین تاکید کرد: «کانادا به طور موقت هرگونه کمک مالی اضافی به آنروا را متوقف کرده است در حالی که تحقیقات کاملی را در مورد اتهامات انجام می‌دهد و سپس به همکاری با سایر شرکا برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه ادامه خواهد داد.»

پیش از این، آمریکا اعلام کرد کمک‌های مالی به «آنروا» را متوقف می‌کند. وزارت خارجه آمریکا به بهانه مطرح شدن اتهاماتی در زمینه دخیل بودن برخی اعضای آنروا در حملات ۷ اکتبر گفت آمریکا موقتا از ارائه کمک‌های مالی بیشتر به این سازمان خودداری خواهد کرد.

برخی از کارکنان این آژانس به مشارکت در حمله حماس به اراضی اشغالی که در ۷ اکتبر رخ داد متهم شده بودند. 

 در همین حال، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا اعلام کرد که چندین قرارداد با کسانی که ادعا می‌شود در حملات شرکت داشتند، فسخ شده است، در حالی که تحقیقات هنوز در جریان است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
کانادا سگ دست آموز آمریکا
آخرین اخبار