رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یک سری تخلفات رانندگی باعث مختل شدن نظم و جریان ترافیک می‌شوند.  

 سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بعضی از رانندگان دقیقا همان محلی که کار دارند توقف دوبله می‌کنند. 

او گفت: یک سری تخلفات وجود دارد که واقعا باعث مختل شدن نظم و جریان ترافیک می‌شوند. ولی یک سری تخلفات ساکن و غیر مجاز نیز علاوه بر اینکه باعث بی نظمی‌ها در شهر می‌شوند موجب حادثه نیز می‌گردند. 

سرهنگ شریفی افزود: رایج‌ترین تخلف غیر مجازی که ما در شهر‌ها شاهد آن هستیم توقف در حریم تابلو‌های مطلقا ممنوع بوده که مبلغ جریمه آن ۴۲ هزار تومان است. 

سرهنگ شریفی گفت: توقف در حریم میادین، تابلو‌ها و سطوح شطرنجی باعث بر هم زدن نظم تردد‌ها می‌شود. بیشتر رانندگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها مرتکب این تخلف می‌شوند و دلیل آن نیز بیشتر به خاطر این است که مسافران خود را در این محل‌ها سوار و پیاده می‌نمایند. 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در رینگ داخلی میادین توقف اکیدا ممنوع است گفت: عمدتا در حاشیه میادین سطوح شطرنجی با رنگی متفاوت روی آسفالت ترسیم شده است. در داخل تونل‌ها نیز این خطوط شطرنجی را می‌بینیم و در حریم حاشیه بزررگراه‌ها نیز دیده می‌شود. تاکید می‌شود توقف بر روی این خطوط شطرنجی ممنوع است. 

سرهنگ شریفی گفت: خطوط شطرنجی در واقع هشدار بیشتری در خصوص عدم توقف‌ها به رانندگان می‌دهد و این را می‌گوید که علاوه بر ایجاد ترافیک و بی نظمی در واقع شاید مسبب حادثه نیز می‌شوید. 

سرهنگ شریفی  ادامه داد: توقف غیر مجاز بعدی توقف به صورت دوبله می‌باشد که بعضا مقابل مراکز تجاری و ساختمان‌ها و بیشتر مقابل جا‌هایی که مخاطب جذب می‌کند مانند داروخانه‌ها، مدارس و ... انجام می‌شود. 

وی افزود: برخی مواقع کمی جلوتر برای پارک کردن جا هست و می‌توان چند قدم آنطرف‌تر پارک کرد، ولی برخی رانندگان درست در همان محل و مقابل محلی که کار دارند توقف کرده و باعث ترافیک می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار