مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ٢۶٠ مورد ساخت و ساز غیرمجاز امسال در حریم راه‌های استان شناسایی شده است.

ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ٢۶٠ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان شناسایی شده که برای تخریب این موارد غیرمجاز نیازمند صدور احکام قضایی هستیم.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون ٧۶ مورد تخریب با حکم قضایی انجام شده و ١٠٨ مورد از احکام قضایی نیز برای تخریب در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به صدور اخطار به مالکان ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز گفت: هزار و ۵۱ اخطار کتبی و ۳۹۹ اخطار پیشگیرانه قبل و بعد از ساخت و ساز غیرمجاز به مالکان در سراسر استان صادر شده‌ که برخی از آن‌ها با آگاهی کامل پیش از صدور احکام قضایی اقدام به تخریب ۷۶ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز خود کرده‌اند.

دست‌نشان ادامه داد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تأسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها و در طول کنارگذر‌هایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا مسئولیت نگهداری آن را بر عهده دارد بدون کسب مجوز از این وزارتخانه ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.