مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: در صورتی که مدرک فنی و حرفه‌ای همراه با مهارت باشد تقاضای جامعه قطعا به سمت فراگیری مهارت خواهد آمد.

نیروی انسانی متخصص و با مهارت با ارزش‌ترین و مهمترین منابع هر کشوری است که در جهان امروز همه کشور‌ها تلاش می‌کنند با ارتقای دانش و مهارت این نیرو به بهره وری بیشتر و توسعه دست پیدا کنند.

توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از راه‌هایی است که می‌تواند در این امر راهگشا باشد و در شرایط فعلی کشور ما که شاهد بیکاری جوانان فارغ التحصیلان هستیم راهگشا باشد.

 نداشتن مهارت یکی از مشکلاتی است که جامعه با آن دست به گریبان است به همین دلیل این آموزش‌ها مهارتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

محسن شاه‌محمدی مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان فنی و حرفه‌ای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شناخت نیاز‌های مهارتی بازار کار برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ضروری است یعنی به جای اینکه آموزش عرضه‌محور باشد، باید تقاضامحور باشد. 

وی افزود: برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید استاندارد متناسب با نیاز بازار از نو تعریف شود و نگاه‌کنیم که اکنون بازار چه می‌خواهد.

شاه‌محمدی گفت: پس از تعریف و تدوین استاندارد حرفه‌ای، نوبت به تجهیز مراکز می‌رسد و بعد از آن باید مربی متناسب با استاندارد و در مرز دانش، تربیت شود.

وی گفت: در آموزش‌ها باید به نقطه‌ای برسیم که مدرک فنی و حرفه‌ای مساوی با مهارت باشد و در این صورت، تقاضای جامعه قطعا به سمت فراگیری مهارت خواهد آمد.

برچسب ها: مهارت ، فنی و حرفه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار