کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی سوریه خشن و فیزیکی بازی می‌کند و بازیکنان ما باید با قدرت به مصاف این تیم بروند.

اصغر شرفی کارشناس فوتبال درباره صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: در بازی با امارات تیم ملی ۵ گل زد، اما ۳ گل را آفساید اعلام کردند. به نظرم این اتفاقات درس بزرگی به بازیکنان داد که در مسابقات داخلی این قدر اعتراض نکنند. بازیکنان ما در آنجا صدایشان در نمی‌آید، اما در لیگ داخلی خودمان چند نفری به سمت داور حمله می‌کنند. اگر در ایران جلوی اعتراضات بازیکنان را نگیرند، در جام ملت‌ها مشکل ساز می‌شود، اما سیستم کمک داور ویدیویی جلوی اعتراضات را گرفته است.

شرفی درباره اینکه زوج طارمی و آزمون را در بازی با امارات چطور دیده است، گفت: این ۲ بازیکن مکمل یکدیگر هستند و پاس‌هایی که سردار به طارمی داد بی نظیر بود و ۵۰ درصد گل‌ها از پاس‌های دقیق آزمون بود.

کارشناس فوتبال درباره اینکه بازی تیم ملی فوتبال برابر تیم سوریه را در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا چطور ارزیابی می‌کند، گفت: بازی با سوریه سخت‌تر از امارات است، چون آن‌ها یک مقدار خشن و فیزیکی بازی می‌کنند. به نظرم با سوری‌ها باید با قدرت بازی کرد تا بتوانیم آن‌ها را شکست بدهیم.

او درباره اینکه تیم ملی کشورمان در بازی با امارات هم گل خورد و ساختار دفاعی تیم در مراحل بعدی مشکل ساز نمی‌شود، گفت: دفاعمان بد نیست، اما در حد  خطوط  هافبک و حمله نیست. کادر فنی باید به مدافعان روحیه بدهد تا بهتر بازی کنند. به نظرم VAR خوب است، اما در یک جا‌هایی به ضرر فوتبال است و جرات و شهامت بازیکن را می‌گیرد. در صحنه پنالتی دیدیم که نوک پای کنعانی زادگان به بازیکن امارات خورد و کمک داور ویدیویی پنالتی اعلام کرد.

شرفی درباره اینکه احتمال دارد در مراحل بالاتر به تیم‌های ژاپن و کره جنوبی برخورد کنیم، گفت: همه تیم‌ها در جام ملت‌های آسیا خطرناک هستند و اگر تیم ملی می‌خواهد قهرمان شود باید هر بازی را فینال حساب کند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار