در آیینی با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در مسجد جامع بافق از زحمات حجت‌الاسلام سلیمانی امام جمعه اسبق شهرستان تجلیل شد.

حجت‌الاسلام تقوی مشاور رئیس جمهور در امور ائمه جمعه و روحانیت و عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در آیین تجلیل از زحمات حجت‌الاسلام سلیمانی امام جمعه اسبق بافق گفت: این جلسه بر محور تجلیل و تکریم از یک روحانی و عالم خدمتگزار شکل گرفته است که خیلی ارزشمند است. 

او افزود: این اولیا و علما به علت بندگی خدا و خشوع و خضوعشان در پیشگاه خدا و بندگان خدا، مطرح می‌شوند.

تقوی بیان کرد: حجت‌الاسلام سلیمانی، این انسان باتقوا، سال‌های سال مردم را از فراز جایگاه نماز جمعه به تقوا دعوت کرده است. 

او خاطرنشان کرد: او از چهره‌های علمی، فرهنگی و مذهبی است که خدمات فراوانی در این مدت انجام داده است. 

مشاور رئیس جمهور در امور ائمه جمعه و روحانیت گفت: او در وحدت مردم، بصیرت افزایی، روشن گری و تبیین حقایق دینی و انقلاب نقش موثری داشته است. 

او تصریح کرد: حجت‌الاسلام سلیمانی همیشه به عنوان یک فرد انقلابی، ولایی، باتقوا و مومن شناخته شده که همه این‌ها باعث این اتفاق و این تجلیل شده است. 

تقوی گفت: یکی از دلایل بزرگداشت این افراد این است که قرآن و سیره و سنت انبیا الهی این بوده است که انسان‌های خدوم، بزرگ و شریف را گرامی بداریم.
او افزود: فلسفه دیگر این تجلیل‌ها این است که می‌خواهیم بگوییم ما مردم قدرشناسی هستیم و این قدرشناسی نشان رشد یک جامعه است. 

مشاور رئیس جمهور در امور ائمه جمعه و روحانیت بیان داشت: ما گردهم آمدیم که بگوییم قدر خدمت را می‌دانیم و خدمت یک ارزش و این مراسم‌ها باعث تقویت خدمت است. 

او گفت: فلسفه دیگر این است که ما به نسل نو و جوانمان یاد دهیم که قدردان خدمتگزاران جامعه خود باشند که این یک کار تربیتی است.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق نیز گفت: در آستانه روز پدر هستیم و حجت‌الاسلام سلیمانی در حق همه ما پدری کردند و جا داشت که در این ایام، این مراسم برگزار می‌شد. 

او افزود: ایشان برای همه ما پدرانه دلسوزی کردند و دست ما را گرفتند و این مراسم به این بهانه است که بدانند ما به یادشان هستیم و همچنان ایشان را پدر خود می‌دانیم. 

حسینی بیان کرد: این ثمره حمایت ها، عنایت‌ها و توجه همسر ایشان بوده است که ما حجت‌الاسلام سلیمانی را در کنار خود داریم و تشکر و قدردان زحمات ایشان نیز هستیم.

گفتنی است حجت‌الاسلام سلیمانی ۲۵ سال در سنگر نماز جمعه و بیش از ۴۰ سال در خدمت نظام و انقلاب، فعالیت کرده است. 

او چهره‌ای علمی، فرهنگی، سیاسی و مردم دار است که خدمات ارزنده‌ای در بخش‌های مختلف فرهنگی و عمرانی برای شهرستان است. 

تعمیر و ساخت حوزه علمیه برادران و خواهران، بازسازی مسجد جامع و مصلی، مبارزات او در دوران انقلاب و دفاع مقدس و... از جمله فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی او است

در پایان مراسم نیز از تمثال چهره‌های ائمه جمعه شهرستان بافق رونمایی شد.

برچسب ها: ائمه جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.