رییس دادگستری بافت گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۱ درصد پرونده‌های ارجاعی به شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.

سجاد علیدادی سلیمانی در جلسه هم اندیشی و کارگاه آموزشی اعضا و دبیران شورا‌های حل اختلاف گفت: طی امسال تعداد ۶ هزار و ۳۱۴  پرونده به شورا‌های حل اختلاف شهرستان بافت وارد شده که تعداد ۶ هزار و ۲۹۳ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است و از این تعداد، ۴۱ درصد با تلاش اعضا، کارکنان و مصلحین به مصالحه ختم شده است، همچنین متوسط زمان رسیدگی پرونده در شورا‌های حل اختلاف بافت ۲۰ روز است.

وی افزود: نهاد شورا‌های حل اختلاف جزو جدایی نشدنی دستگاه قضا است که نشست‌های آموزشی اعضای شورا‌های حل اختلاف باید مستمر برگزار شود که مزایای این نشست‌های آموزشی این است ایراداتی که بعضا در پرونده‌ها مشاهده می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

علیدادی سلیمانی بیان داشت: در مورد هر پرونده‌ای که امکان صلح وسازش وجود داشته باشد قضات، اعضای شورا و کارکنان، تمام سعی و همت خود را به این امر داشته باشند و از طرفی به هر قیمتی نباید رضایت شاکی اخذ شود که حق و حقوقی از شخص یا اشخاصی نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های انتخابات سالم، مشارکت پرشور و قوی است، افزود: شرکت در انتخابات و برگزاری یک انتخابات سالم و آزاد از جمله مولفه‌های شاخص نظام جمهوری اسلامی است و همه باید به عنوان یک وظیفه شرعی، عقلی و دینی و به منظور استفاده از حق مسلم خود در انتخابات شرکت کنند.

 رئیس دادگستری شهرستان بافت بیان کرد: اعضای شورای حل اختلاف که دارای جایگاه اجتماعی قابل قبولی در میان شهروندان هستند، نقش موثری در مسیر فراهم کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار