دادستان راور گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فعالان مجازی در آستانه انتخابات مجلس ضروری است.

مجتبی استوار زاده در جلسه تبیینی سلامت انتخابات و آگاه سازی جرائم فضای رسانه که با حضور دادستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان راور در محل دفتر دادستانی برگزار شد، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین رسالت رسانه‌ای خبرنگاران و فعالان فضای مجازی نیاز است از این فضا برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده بهره‌مند شد.

وی هدف از برگزاری این نشست را تشریح جرائم و تخلفات انتخاباتی و آشنا کردن دست اندرکاران فضای مجازی با چگونگی استفاده صحیح از بستر فضای مجازی در ایام انتخابات اعلام کرد.

این مقام قضایی با تشریح نقش رسانه‌ها و کانال‌ها و گروه‌های فعال در فضای مجازی در حفط امنیت انتخابات و کاهش جرائم انتخاباتی افزود: مدیریت و رصد فضای مجازی در ایام انتخابات ضروری و بسیار مهم می‌باشد.

وی افزود: اطلاع‌رسانی و بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها، نقش مهمی در کاهش بروز تخلفات و وقوع جرائم انتخاباتی دارد.

دادستان راور در این جلسه با اشاره به رعایت موازین اخلاقی و پرهیز از اتهام زنی و نشر اکاذیب از سوی ستاد‌های انتخاباتی و هواداران کاندیدا‌ها، گفت: رسانه‌ها ملزم به تشریح این قبیل جرائم و مجازات‌های درنظر گرفته شده برای عموم جامعه در فضای مجازی می‌باشند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور گفت: طبق قانون انتخابات، تولید، انتشار و بازنشر هر گونه محتوا یا اخبار جعلی یا خلاف واقع و یا تخریب و تهدید از سوی هریک از نامزد‌ها و یا ستاد‌های آنان در هر یک از درگاه‌های نشر داخلی یا خارجی در فضای مجازی، ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: درج آگهی یا نشر محتوا علیه نامزد‌های انتخاباتی یا احزاب و گروه‌های سیاسی و یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزد‌ها از سوی رسانه‌های همگانی ممنوع است.

در پایان این نشست دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور به استناد قانون جدید انتخابات، عناوین مجرمانه وجرائم مشخص شده را تشریح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.