مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره افزایش۲ برابری تعداد مساجد استان برای مراسم معنوی اعتکاف نسبت به سال گذشته، گفت: ۱۶۰ مسجد در البرز برای برگزاری این آیین معنوی آماده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولایی برحق  با بیان اینکه از این تعداد مسجد حدود ۹۰ مسجد در شهرستان کرج میزبانی مراسم معنوی اعتکاف را عهده دار هستند، گفت: ۶۰ مسجد عمومی ویژه آقایان و خانم ها، ۳۳ مسجد ویژه دانش آموزان، ۳۷ مسجد ویژه بانوان، ۲۹ مسجد ویژه آقایان، یک مسجد دانشجویی و ۲ مسجد ویژه مادر دختری است.

وی با تاکید بر اینکه همچون سال های گذشته بسیاری از فعالان فرهنگی و خدمتگزاران حوزه اعتکاف، مساجد را برای برپایی اعتکاف مهیا کرده اند، افزود: در این سه روز خلوت دل برنامه های فرهنگی و تربیتی مختلفی از جمله مناجات خوانی، برگزاری نماز جماعت، نماز شب، ذکر سحری و روزه در طول ایام اعتکاف، محفل انس با قرآن، پاسخ به سوال و شبهات اعتقادی و مراسم توسل به اهل بیت(ع) برای معتکفین برگزار می شود.

مراسم معنوی اعتکاف از روز پنجم بهمن ماه سال جاری همزمان با ۱۳ ماه رجب آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

اعتکاف، اقامت در مسجد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) همراه با روزه است و زمان مشخصی ندارد، اما در احادیث، بهترین زمان برای آن دهه سوم ماه رمضان دانسته شده است.

در اعتکاف نحوه اقامت و خروج از مسجد، احکام و آدابی دارد. در ایران، مراسم اعتکاف در ایام البیض (روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵) ماه رجب، در مساجد بزرگ بیشترِ شهرها برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.