مدیر پایانه مرز پرویزخان گفت : تعریض پل مرزی طی توافقی با طرف عراقی در راستای روان سازی تردد‌ها در دستور کار مسئولان ۲ طرف قرار گرفته است .

حیدریان مدیر پایانه مرز پرویزخان گفت : اکنون کلیات طرح و نقشه آن تصویب شده و منتظر صدور مجوز سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح برای رعایت حریم مرزی و رودخانه برای شروع عملیات ساخت این پُل هستیم.

امین حیدریان افزود: پل مرزی پرویزخان هم اکنون ۲۴ متر است که قرار است ۲۶ متر دیگر به عرض این پل اضافه شود که ۱۳ متر توسط جمهوری اسلامی ایران و ۱۳ متر هم توسط طرف عراقی انجام شود که هم اکنون طرف عراقی برای شروع عملیات تعریض آماده‌اند و ما نیز منتظر صدور مجوز آن هستیم.

وی اظهار کرد: افزایش ترانزیت و تردد کامیون‌های صادراتی، افزایش تردد مسافری و تسهیل در تردد زمینی مسافران که اکنون از طریق پل هوایی از پرویزخان به خاک عراق وارد می‌شوند از مزایای این پل است.

مدیر پایانه مرز پرویزخان گفت: اکنون روزانه ۲ هزار تانکر و کامیون صادراتی از مرز پرویزخان تردد می‌کنند و از این مرز به طور میانگین به غیر از رانندگان شاهد تردد روزانه ۶۰۰ مسافر به اقلیم کردستان عراق و بالعکس به کشور هستیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.