پیش بینی می‌شود سفر به استان اصفهان در نوروز اصفهان ۱۰ درصد افزایش یابد.

معاون عمرانی استاندار در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در تیران و کرون با حضور فرمانداران و شهرداران ۹ شهرستان غرب استان برگزار شد با بیان اینکه افزایش ۱۰ درصدی سفر به استان اصفهان برای ایام نوروز ۱۴۰۳ پیش بینی میشود گفت: با توجه به راه اندازی ۵ مجموعه مهم گردشگری در سطح استان با ظرفیت پذیرش گردشگر بیش از ۵ هزار نفر پیش بینی میشود افزایش ۱۰ درصدی مسافرت به استان را به دنبال داشته باشیم.


مهران زینلیان هدف از برگزاری نشست‌های هماهنگی خدمات سفر در شهرستان‌ها تجمیع امکانات و هماهنگی‌های لازم برای تامین زیر ساخت‌های مناسب پذیرش گردشگران بیان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم بهترین شرایط را برای میهمانان نوروزی امسال که نوروز مقارن با ماه مبارک رمضان و ماه قران است مهیا کنیم.


حمیدرضا محققیان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان هم در این آیین گفت: تبادل اطلاعات و آشنایی مسئولان شهرستان‌های مختلف با راهکار‌های کارآمد در توسعه گردشگری از نتایج برگزاری ستاد هماهنگی خدمات سفر در شهرستان‌های استان است و توانسته است شرایط حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در تامین زیر ساخت‌های گردشگری را مهیا کند.


علی محمدی کیا فرماندار تیران و کرون هم از توسعه زیر ساخت‌های حضور گردشگران در تیران و کرون خبر داد و گفت علاوه بر مهیا شدن خانه‌های تاریخی و بوم گردی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی، منطقه نمونه گردشگری قلعه تاریخی قمشلوی تیران هم با جذب سرمایه گذار و تسهیل در صدور مجوز‌ها در دستور کار شهرستان قرار گرفته است که میتواند نقطه عطفی برای صنعت گردشگری استان و کشور باشد.


در پایان هم از سرمایه گذاران بخش خصوصی آقای مصطفی اسماعیلی مالک و مرمت کننده امارت تاریخی طهران و حمید رضوانی سرمایه گذار مرمت قلعه تاریخی قمشلو تجلیل شد.


زینلیان همچنین از روستا و شهر زیرزمینی کردعلیا بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار