مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: در مرحله استانی دومین دوسالانه جشنواره هدهد سفید، پنج نفر موفق به کسب مقام برتر شدند.

احمد فرهادی اظهار داشت: آیین داوری دومین دو سالانه نشان هدهد سفید با شرکت ۱۷ نفر در مرحله استانی به میزبانی کتابخانه حافظ شهرکرد برگزار شد و پنج نفر برتر این رقابت، برای شرکت در مرحله کشوری انتخاب شدند.

وی افزود: این جشنواره دو جریان مهم اجتماعی و فرهنگی را دنبال می‌کند که از یک سو حرکتی پایدار در جهت حمایت و تشویق پدیدآورندگان و مولفان محبوب کشورمان محسوب شده و سوی دیگر ایجاد انگیزه بیشتر در گسترش فرهنگ مطالعه و مهارت خواندن در بین کتابخوان‌ها را موجب می‌شود.


بیشتر بخوانید


فرهادی اضافه کرد: این دو سالانه از خردادماه امسال با معرفی ۳۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های کودکان و نوجوانان از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز شد؛ در مرحله اول این جشنواره ۸۳ نفر از استان چهارمحال و بختیاری شامل ۳۳ کودک، ۲۸ نوجوان و ۲۲ کتابدار و مسئول کتابخانه به عنوان کارشناس کتاب شرکت کردند که از این تعداد ۱۷ نفر شامل ۹ کارشناس کتاب و هشت کودک به مرحله استانی رسیدند و پس از رقابت حضوری و داوری، پنج نفر به مرحله پایانی این رقابت راه یافتند.

وی گفت: در مرحله استانی هستی مهدی‌پور و فاطمه نبی‌زاده در رده سنی کودک و مرضیه زمانی دهکردی، سیده گلنوش سالم و نیره شاهرخی در رده کتابداران (کارشناسان کتاب) به عنوان برگزیده انتخاب و با کسب مدال نقره آماده شرکت در مرحله ملی برای کسب مدال طلا شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار