مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: طرح جامع گردشگری مازندران در حال تدوین است.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در نشست هم‌اندیشی بررسی موانع و مشکلات گردشگری شهرستان بابلسر، به طرح توسعه جامع گردشگری اشاره کرد و گفت: تاکنون این طرح در استان انجام نشد و در حال حاضر با اعتبار اندکی که سازمان برنامه و بودجه اختصاص داد در حال تدوین است.

او با اشاره به اینکه ارتباط میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دانشگاه می‌تواند به توسعه گردشگری استان کمک کند، افزود: با توجه به اینکه میراث‌فرهنگی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی، فرابخشی و نظارت کننده است نمی‌توان به دلیل اعتبارات دولتی اندک از این اداره‌کل توقع چندانی داشت.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه شهرستان بابلسر به لحاظ میراثی، گردشگری و صنایع‌دستی شاخص است، گفت: با توجه به اینکه این شهرستان بیشترین گردشگر و مسافر را دارد باید در زمینه زیرساخت‌ها در خصوص سواحل و خیابان‌ها برنامه ریزی‌های مناسب صورت گیرد.

ایزدی با تاکید بر اینکه برای توسعه شهری باید زیرساخت‌های مختلف شهری برای حضور گردشگران در اولویت قرار گیرد، افزود: تجاریسازی شهرستان باید متناسب با شان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دانشگاه مازندران باشد.

او با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تاکید بر اینکه این طرح ظرف ۳ ماه انجام شود، گفت: با توجه به وسعت استان مازندران تدوین این طرح جامع تقریبا عملی نیست به همین خاطر از دانشگاه مازندران درخواست مساعدت داریم.

ایزدی در خصوص هنرمندان صنایع‌دستی بابلسر، افزود: هنرمندان صنایع‌دستی شاخص در این شهرستان در حال فعالیت هستند که متاسفانه دغدغه بازار فروش دارند که تا زمانی که زیرساخت‌ها آماده نشود این بازار فروش برای آن‌ها فراهم نمی‌شود.

او ادامه داد: بازارچه‌های فصلی برای فروش تولیدات صنایع‌دستی در شهرستان در ستاد تسهیلات سفر دایر می‌شود.

ایزدی با تاکید بر ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در شهرستان بابلسر گفت: در مبادی ورودی و خروجی با توجه به تاکیدات رئیس جمهور و وزیر میراث‌فرهنگی باید بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی ایجاد شود تا حرمت هنرمندان ما حفظ شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: ۲۶ کشور برای لغو روادید پس از همایش ملی گردشگری به میزبانی مازندران در بابلسر معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار