افتتاح گازرسانی ۹۰ روستای آذربایجان‌غربی در دهه فجر/ ۶ هزار و ۷۰۰ خانوار بهره‌مند شدند

مسئول اجرای طرح‌های گازرسانی شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به افتتاح طرح گازرسانی به ۹۰ روستا در دهه فجر گفت: ۶ هزار و ۷۰۰ خانوار روستایی جدید از این نعمت در استان بهره‌مند شده اند.

علیرضا قاسمی مسئول اجرای طرح‌های گازرسانی شرکت گاز آذربایجان‌غربی امروز در مهاباد با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۷۰۰ خانوار روستایی جدید از نعمت گاز بهره مند شده اند، گفت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با افتتاح گازرسانی ۹۰ روستای آذربایجان‌غربی  میزان پروژه‌های گازرسانی میانگین ضریب نفودپذیری گاز طبیعی استان ۲ درصد افزایش یافته و به حدود ۸۵ درصد خواهد رسید.

مسئول اجرای طرح‌های گازرسانی شرکت گاز آذربایجان‌غربی بیان کرد: در سطح مناطق شهری نیز هم اکنون ۹۹ درصد خانوار‌های شهری استان از گاز طبیعی برخوردار هستند که این آمار در کشور ۹۸ درصد است.

قاسمی در زمینه گازرسانی به مناطق روستایی مهاباد نیز گفت: هم اکنون ۸۳ روستای این شهرستان با ضریب نفودپذیری ۷۷ درصدی از گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ پروژه گازرسانی در سطح روستا‌های مهاباد فعال است، گفت: ارزش پروژه‌های گازرسانی این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی بیش از ۵ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

قاسمی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان ۶ ماهه نخست سال آینده میزان بهره‌مندی روستاییان مهاباد از گاز طبیعی به ۹۸ درصد خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.