سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: در راستای اجرای پویش ملی غربالگری سلامت، هزار و ۶۵۰ بیمار قطعی جدید مبتلا به دیابت و ۳ هزار و ۱۰۰ بیمار قطعی جدید مبتلا به فشارخون بالا شناسایی شدند.

یعقوب ایوبی سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: از ۲۰ آبان تا ۳۰ دی‌ماه، ۱۵۶ هزار و ۴۶۴ نفر از شهروندان در اجرای پویش ملی غربالگری سلامت از نظر ابتلا به دیابت و فشارخون بالا مورد ارزیابی قرار گرفته اند که از این تعداد هزار و ۶۵۰ بیمار قطعی جدید مبتلا به دیابت و ۳ هزار و ۱۰۰ بیمار قطعی جدید مبتلا به فشارخون بالا در بوکان شناسایی شده اند.

 وی، با بیان اینکه پویش ملی سلامت موجب ارتقای مشارکت مردمی و حضور بسیار زیاد افراد در مراکز بهداشتی شد، افزود: این مشارکت گسترده و غربالگری‌های انجام گرفته در زمینه پرفشاری خون و دیابت بر اساس تحلیل‌های اپیدمیولوژیک به شرط پیگیری بیماری‌های شناسایی شده افراد در پویش ملی سلامت موجب کاهش بسیار زیاد بیماری‌های قلبی و متعاقب آن مرگ و میر‌ها در سالیان آینده در کشور خواهد شد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان اضافه کرد: همچنین از ابتدای اجرای این طرح در سطح شهرستان ۳ هزار و ۳۳۹ نفر مشکوک به دیابت و ۴ هزار و ۳۵ نفر مشکوک به فشارخون بالا شناسایی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.