نمازگزاران کوهبنانی با تجمع در مصلای بزرگ امام خمینی کوهبنان و در جوار حرم مطهر شهدای گمنام شهرستان نماز طلب باران اقامه کردند.

درخواست باران از طریق نماز باران از خداوند، یک درس توحیدی و توجه دادن به قدرت و رحمت الهی است که همواره در طول تاریخ انجام می‌شده است.

 در زمان خشک سالی، قحطی و بی‌آبی، از دست هیچ کس کاری بر نمی‌آید در حالی که تنها قدرت خدای یکتاست که می‌تواند با فرستادن ابر‌های باران‌زا رحمت خویش را بر سر مردم بگسترد و شادابی، سرسبزی و آرامش را به مردم برگرداند.

باران از جمله نعمت‌های الهی است که بارش آن مایه نشاط، سرزندگی، شادابی، وفور نعمت، سرسبزی، پرآبی و هزاران برکات الهی می‌شود.

شهرستان کوهبنان با توجه به کاهش نزولات جوی طی سالیان اخیر در زمره شهر‌های کم‌آب قرار دارد و همواره زندگی مردم این خطه به خشکسالی گره خورده است.

با توجه به کاهش نزولات جوی طی چند سال اخیر کم شدن یا خشکیدن برخی از قنات‌ها و چشمه سار‌ها مزارع کشاورزی و باغات این منطقه در حالی خشکیدن و نابودی است.

درختان سازگار با شرایط آب‌وهوا در مناطق سرد و کوهستانی کوهبنان هرچند در برابر نور آفتاب و کم‌آبی مقاوم هستند، اما طولانی شدن روند کاهش باران و نزولات جوی زندگی را بر این درختان سخت می‌کند، حیات وحش قرق شده را به خطر می‌اندازد.

در مراسم نماز باران امام‌جمعه کوهبنان با تبریک ولادت با سعادت نهمین اختر تابناک آسمان ولایت و حضرت علی اصغر گفت: هر جاگیر کردم به اهلبیت پناه بردیم همواره باید قدردان نعمت ولایت و رهبری باشیم.

وی ابراز داشت: در گذشنه نه چندان دور مردم در فصل زمستان کمتر خورشیدرا می‌دیدند، اما باید دلائل بخیل شدن آسمان را جستجو کنیم.

حجت الاسلام حسن ایزدی افزود: در حال حاضر غرق در نعمت‌های فراوان هستیم باید شاکر نعمت‌های خداوند باشیم و از گناه و خیانت فاصله بگیریم که این‌ها باعث کم شدن برکت و روزی می‌شوند.

وی بیان داشت: باید از خداوند باران رحمت و به موقع بخواهیم که بدون خسارت باشد و باعث رشد و نمو گیاهان و طبیعت شود.

لازم به ذکر است طی یک برنامه‌ریزی به محوریت امام جمعه با همکاری فرمانداری، سپاه و بسیج، شهرداری، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، هلال احمر، اداره تبلیغات اسلامی تدارکی برای برپایی نماز باران دیده شد تا با حضور مردم در نماز باران، از خداوند متعال طلب رحمت و نزول باران شود.

برچسب ها: نماز باران ، لطف الهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار