رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون، ۴۹ هزار دستگاه تراکتور، کمباین و ماشین آلات خودگردان کشاورزی در استان شماره‌گذاری شده است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت:  تاکنون ۹۹ درصدعملیات مربوط به شماره‌گذاری ماشین آلات خودگران کشاورزی در استان توسط کارشناسان پلیس راهور به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: از دهه فجر پارسال تاکنون هزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور و ۶۲ دستگاه کمباین غلات به ناوگان ماشینی بخش کشاورزی استان افزوده شده که در حال حاضر حدود ۵۰ هزار دستگاه تراکتور و هزار و ۱۹۵ دستگاه کمباین در سطح استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: پارسال ۲ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون به استان تخصیص یافته که تاکنون ۳۰ درصد این میزان جذب شده است.

شهبازی افزود: تا پایان سال با برنامه ریزی‌های انجام گرفته مابقی تسهیلات نیز با طی روند لازم توسط افراد معرفی شده به بانک جهت اخذ تسهیلات جذب خواهد شد.

وی اضافه کرد: در طی یک سال اخیر، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان از ۱.۸۷ اسب بخار به ۱.۹ اسب بخار در هکتار ارتقا یافته است.

به گفته شهبازی، شماره و پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی و تراکتور در واقع زمینه برخورداری از امتیازات قانونی و اصولی را فراهم می‌کند و باعث عدم اعطای سوخت به تراکتور‌های فاقد پلاک می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.