رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۹ هزار و ۱۹۵ دستگاه تراکتور و هزار و ۱۸۲ کمباین با ۱۳۰ هزار ادوات دنباله بند در استان فعال است.

مجید علیوند رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال در مقایسه با پارسال ۲ هزار و ۴۵ دستگاه به مجموع تراکتورها، ۵۶ دستگاه به مجموع کمباین‌ها و پنج هزار و ۸۰۰ دستگاه به مجموع ادوات دنباله بند استان افزوده شده است.

وی با اشاره به افراد بهره‌مند از تسهیلات مکانیزاسیون در آذربایجان غربی افزود: پارسال ۷۲۹ دستگاه ادوات با استفاده از وام بین کشاورزان در شهرستان‌های مختلف استان توزیع شد.

به گفته علیوند، هزار و ۵۰۰ نفر نیز در نوبت دریافت تسهیلات مکانیزاسیون (ادوات) قرار دارند.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: به کشاورزان متقاضی خرید ماشین آلات کشاورزی با استفاده از تسهیلات بانکی ۸۰ درصد قیمت مندرج در فاکتور اعطا می‌شود و میزان آن متفاوت است.

وی اضافه کرد: کارمزد تسهیلات اعطایی از خط اعتباری مکانیزاسیون هم اکنون ۲۲ درصد است.

علیوند گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ ضریب مکانیزاسیون قطعی استان به ۱.۸۷ اسب بخار در هکتار رسید که حدود یک اسب بخار در هکتار نسبت به سال پیش از آن افزایش داشت.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری موجب مصرف بهینه انرژی، بذر و سایر نهاده‌ها می‌شود، افزود: افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی از دیگر مزایای افزایش سطح مکانیزاسیون است.

از مجموع ۱۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی تولیدی در کشور حدود ۶ میلیون تن در آذربایجان‌غربی در سطح ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تولید می‌شود؛ عمده‌ترین تولیدات این استان شامل سیب درختی، چغندرقند و گندم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.