سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پنج قرارداد سرمایه گذاری با بخش خصوصی به ارزش ۲۴هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد چابهار امضا شد.

مسیح جوادپور گفت: منطقه آزاد چابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت و مزیت و آینده‌ای درخشان و نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی بیان کرد: در جریان برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی صادرات به پاکستان این قرارداد‌ها با سرمایه گذاران شرکت کننده در نمایشگاه و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار امضا شد که امیدواریم شاهد رونق کسب و کار و افزایش تولید و اشتغال باشیم.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: این قرارداد‌ها در زمینه‌های تولید و بسته بندی زغال، تولید انواع پلاستیک (نایلون و نایلکس)، تولید و طراحی کالا‌های نساجی، ساخت مرکز تجاری (نمایشگاهی) و اداری، ساخت شهرک مسکونی است.

وی افزود: همچنین در این نمایشگاه چهار تفاهم‌نامه در زمینه‌های ساخت مخازن گاز و آماده سازی بخشی از اراضی ریمدان، تولید فولاد و نورد، ایجاد و تقویت همکاری‌های تجاری با کشور عمان، ایجاد و فعالسازی کریدور چابهار ماکو بین پاکستان ترکیه نیز به امضا رسید.

جوادپور با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله تولیدی، صنعتی، ترانزیتی، گردشگری و بهداشتی آماده ارائه به سرمایه گذاران در منطقه آزادچابهار شده است، تصریح کرد: چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و به عنوان پایتخت دریایی و دروازه تجارت مطرح است برای همین منظور با محوریت منطقه آزاد چابهار نمایشگاه صادرات به کشور پاکستان در این منطقه آزاد با حضور ۱۴۰ سرمایه‌گذار، فعال اقتصادی و تجاری و مقام‌های خارجی از چهار کشور پاکستان، عمان، افغانستان و عراق و ۱۰۰ شرکت تولیدی داخل کشور برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار