روش‌های صادرات فرش به کشور‌های خارجی تقویت می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت فرش تولیدی استان گفت: روش‌های صادرات فرش این استان به کشور‌های خارجی تقویت و عملیاتی می‌شود.

محمدکاظم منزوی در کارگروه فرش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: موضوع صادرکننده تخصصی فرش در دستور کار قرار دارد و در این راستا از تجربه صادرکنندگان فرش کشور بهره‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به تولید بهینه فرش با ثبت جهانی آن افزود: در این راستا استفاده از رنگرزی ثابت، علم و دانش به‌جا مانده از گذشتگان و آموزش صحیح ضروری است.

منزوی ارتقای سطح آموزش و تامین مواد اولیه مرغوب در فرش‌بافی را ضروری اعلام و تصریح کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت مشکلات حوزه فرش را شناسایی و علاوه بر ارائه راهکار‌های کارشناسی رفع آن برای افزایش صادرات فرش تلاش کنند.

چهارمحال و بختیاری پنج هزار بازنشسته قالی‌بافی دارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون پنج هزار بازنشسته بیمه قالی‌بافی در استان وجود دارد.

فضل‌الله رحمتی به وجود ۶ هزار و ۳۰۰ بیمه‌شده قالی‌بافی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: در این نشست قرار شد افرادی که شرایط را ندارند از بیمه خارج و بافندگان جدید جایگزین آن‌ها شوند.


بیشتر بخوانید


وی افزود: افرادی از بیمه قالی‌بافی بهره‌مند هستند که شغل آن‌ها قالی‌بافی است و استاندارد‌های بافت در طول سال را رعایت می‌کنند.

رحمتی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ دوره آموزشی با افزون‌بر ۵۰۰ هنرجو از سوی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری برای قالی‌بافان استان برگزار شده است و تا پایان امسال ۱۱ دوره دیگر هم برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این دوره‌های آموزشی به‌منظور ارتقای سطح دانش قالی‌بافان و هنرجویان برای کیفیت بافت و بازاریابی بهتر با بهره‌مندی از مصالح مرغوب برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز به‌کار نخستین کارگزاری شناسنامه‌دار کردن فرش در استان از هفته آینده اظهار داشت: ویرایش و بازنگری مقررات روش‌های صادرات فرش در دستور کار قرار دارد و در این راستا پیشنهاد‌های این استان به تهران ارائه می‌شود.

رحمتی با اشاره به آغاز طرح دهکده فرش چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۹۸ گفت: زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی این طرح هم‌اکنون در مرحله دریافت استعلام‌های ۱۸ گانه قرار دارد و به‌زودی نهایی می‌شود.

برچسب ها: صادرات فرش ، بافت فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار