هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت خیابان‌های شهرکرد توزیع شد

رییس شورای اسلامی شهرکرد گفت: هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری اختصاص یافت که در نواحی چهارگانه به‌صورت عادلانه توزیع شد.

مصطفی حیدری در نشست با شهردار و مجموعه مدیران مجموعه مدیریت شهری اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری ۲ هزار میلیارد ریال به شهرداری شهرکرد بدهکار هستند که انتظار می‌رود این میزان بدهی هر چه سریع‌تر به شهرداری پرداخت شود.

راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری حقوق شهرداری در طرح نهضت ملی مسکن را بپردازد

نایب‌رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان حقوقات شهرداری در طرح نهضت ملی مسکن را پرداخت کند.

فاطمه بیگی تاکید کرد: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری قرار شد اداره‌کل راه و شهرسازی استان در ازای پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال محله منظریه شهرکرد را به شهرداری واگذار کند که هنوز محقق نشده است و این موضوع برای اعضای شورای اسلامی مرکز استان قابل‌قبول نیست.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری هنوز خودرو آتش‌نشانی نردبان‌دار ندارد که بایستی خریداری و تجهیز شود.

بیگی تصریح کرد: توزیع شاخص‌های مختلف و سرانه‌های عمومی در محله منظریه شهرکرد عادلانه نیست و این سرانه‌های به‌ویژه در بخش بانوان رعایت نشده است که انتظار می‌رود اداره‌کل راه و شهرسازی استان توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشد.

مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری به مدیریت شهری پاسخ‌گو باشند

یکی از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: پاسخ‌گویی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به اعضای شورای اسلامی مرکز استان ضروری است و باید مورد توجه باشد.

یوسف صادقی تاکید کرد: انتقال پساب فاضلاب برای جبران بخشی از کمبود‌های آبی و به‌منظور توسعه فضای سبز شهرکرد در دستور کار است، اما هزینه‌های سنگینی دارد که از عهده مدیریت شهری خارج و نیازمند اختصاص اعتبارات استانی و یا تسهیلات کم‌بهره است.

وی اظهار داشت: مدیریت شهری در شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهرکرد تمامی امور مرتبط با کمربندی جنوب شهر را انجام داده‌اند و ادامه آن به همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی، مالکان کشاورزان واقع در مسیر نیاز دارد.

صادقی تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری کامل از کمربندی جنوب شهرکرد به کاهش مشکلات ترافیکی کمک می‌کند.

در ۲ سال اخیر کمک دولتی به شهرداری شهرکرد نشده است

رییس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: در ۲ سال اخیر کمک‌های دولتی به این شهرداری نشده است.

محمدرضا بیاتی به همکاری ضعیف مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری با اعضای شورای اسلامی شهرکرد اشاره و تاکید کرد: در طرح کمربندی جنوب ترک‌فعل اتفاق افتاده که نیازمند پیگیری جدی است.

وی کنترل ترافیک در شهرکرد را نیازمند محله‌محوری و انتقال مراکز خدمات به حاشیه شهر دانست و افزود: در این راستا احداث تقاطع‌های غیرهمسطح نقش اثرگذار دارد.

بیاتی تصریح کرد: تمامی وعده‌های مسوولان راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به شهرداری شهرکرد باید در آستانه فصل سرد سال محقق و عملیاتی شود.

اهداف شهرکرد "شهر ملی نمد" محقق شود

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی نمد" ثبت شده، اما آنچه مُعرف این واقعیت بوده انجام نشده است.

ماشاءالله ایزدی تحقق اهداف شهرکرد "شهر ملی نمد" را ضروری اعلام و تاکید کرد: تحقق این اهداف در حفظ هویت بومی محلی، درآمدزایی، ایجاد اشتغال پایدار و جذب توریست تاثیرگذار است.

وی برندسازی برای فعالان هنرمند حوزه فرش دستباف و نمدمالی در شهرکرد را ضروری دانست و افزود: فعال شدن بازارچه نمدمالان با حمایت دستگاه‌های اجرایی متولی و مرتبط در دستور کار قرار دارد.

ایزدی تصریح کرد: در بارندگی‌های سنگین سال‌های گذشته زمین یکی از مناطق میرآباد شرقی دچار رانش شد که باید قبل از شروع بارندگی‌ها نسبت به ایمن‌سازی این محل اقدام شود.

وی احیای گذر فرهنگی در شهرکرد را ضروری دانست و یادآور شد: عملیاتی شدن این طرح به افزایش جذب توریست‌های خارجی و گردشگران داخلی کمک می‌کند.

سرشماری جمعیت شهرکرد بازنگری شود

رییس کمیسیون عمران و امور زیربنایی شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: جمعیت شهرکرد در سال ۱۳۹۵ براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۹۵ هزار نفر اعلام شد و در زمره شهر‌های زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت قرار گرفت.

فرشاد چراغ‌پور تاکید کرد: همین عامل باعث شد تا شهرکرد از اعتبارات دولتی محروم و اعضای شورای اسلامی آن هفت نفره باشد.

وی افزود: در صورت بازنگری در این سرشماری جمعیت شهرکرد بیش از ۲۲۰ هزار نفر است که این شاخص علاوه بر بهره‌مندی از اعتبارات دولتی باعث افزایش ۲ عضو در شورای اسلامی این شهر می‌شود.

چراغ‌پور تصریح کرد: جابه‌جایی لوله انتقال نفت مارون از زمین‌های گهرباران چالشتر قبل از وقوع هر نوع حادثه ضروری است.

وی یادآور شد: شهروندان شهرکردی از تاریکی خیابان‌ها، بوستان‌ها، پارک‌ها و معابر اصلی این شهر گلایه‌مند هستند که این گلایه‌مندی بار‌ها به مسوولان شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری اعلام شده، اما بی‌نتیجه بوده است.

چراغ‌پور اظهار داشت: تکمیل عقب‌نشینی خیابان فردوسی شمالی حدفاصل میدان آیت‌الله دهکردی تا صدا و سیما به همکاری و همراهی شرکت توزیع نیروی برق استان نیاز دارد.

۲۰ درصد بودجه شهرداری شهرکرد از محل ارزش افزوده است

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: بودجه شهرداری در سال‌جاری هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تصویب شده که ۲۰ درصد آن برای یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده است.

داوود نجفی تاکید کرد: ۳۶ درصد بودجه شهرداری شهرکرد جاری و ۶۴ درصد بودجه این شهرداری عمرانی است.

وی افزود: تحقق کامل اعتبارات شهرداری شهرکرد از محل ارزش افزوده در روند تکمیل و اجرای برخی طرح‌های این شهرداری تاثیر مستقیم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.