کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در منطقه آزادشهر برای توانمندسازی کودکان و نوجوانان معلول یزدی فعالیت می‌کند.

مهدی آرایی کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد بچه‌های فراگیر را بچه‌هایی با ناتوانی‌های جسمی حرکتی، نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و... تعریف کرد و گفت: مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از سال ۹۴ تاسیس شد که در این مرکز ۶۰ عضو فراگیر در کنار کودکان عادی مشغول به فعالیت هستند تا بحث جامعه پذیری این کودکان را رقم بزنیم.

او با اشاره به اینکه در این مرکز ۵ مربی آموزش دیده در حال فعالیت هستند، افزود: در کتابخانه تخصصی این مرکز کتاب بریل برای نابینایان وجود دارد و فعالیت‌های سفالگری، نقاشی، کاردستی، نمایش فیلم و قصه‌گویی متناسب با شرایط جسمانی هر کودک انجام می‌شود.

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد تصریح کرد: ظرفیت مرکز فراگیر زیاد است و ما آمادگی لازم و کامل را برای پذیرش بچه‌های فراگیر داریم، ولی باتوجه به اینکه این مرکز تنها مرکز فراگیر استان یزداست بچه‌ها مشکل ایاب و ذهاب را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.