مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات هفت ساعته امدادگران هلال احمر کوهستان استان به نجات جان چوپان گرفتار در صخره‌های کوه نیر چرام ختم شد.

کاظم فلاحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت:  عملیات هفت ساعته امدادگران هلال احمر کوهستان استان در صبح روز یکشنبه به نجات جان چوپان گرفتار در صخره‌های کوه نیر چرام ختم شد، این چوپان که برای نجات جان احشام خود به ارتفاعات کوه نیر چرام رفته بود در صخره‌ای با ارتفاع ۲۰۰ متر گرفتار شد.

وی بیان کرد: گرفتار شدن چوپان جوان از سوی دوستش که همراه او بود به سامانه تلفنی ۱۱۲ هلال احمر استان اطلاع رسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تیم چهار نفره امداد کوهستان استان مستقر در شهرستان دنا در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساند و عملیات امداد و نجات را آغاز کرد.

فلاحی دوست تصریح کرد: امداد و نجات چوپان گرفتار در ارتفاعات کوه نیر پس از ایجاد کارگاه و با استفاده از طناب بالابر انجام گرفت.

وی تاکید کرد: چوپان مذکور در سلامتی کامل به سر می‌برد و هیچ مصدومیتی ندارد.

کوه نیر با ارتفاع سه هزار و ۴۵۰ متر یکی از کوه‌های ایران واقع در رشته‌کوه زاگرس جنوبی است که در استان کهگلیویه و بویراحمد قرار دارد.

این کوه در حد فاصل شهرستان‌های چرام و بویراحمد واقع شده‌است، اما به علت قرار گرفتن قسمت عمده‌ای از این کوه در شهرستان چرام جزو سرحدات این شهرستان محسوب می‌شود.

کوه نیر مانند بیشتر کوه‌های زاگرس دارای کشیدگی شمال به جنوب است و از ضلع شرقی به مناطق جخونه سادات، و از ضلع غربی به روستای شیخ هابیل، از شمال به لوداب، و از جنوب به بخش سرفاریاب (روستا‌های‌مندان وپشته زیلایی پاده، پشت چندار) منتهی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.