۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده لرستان نوسازی و باز سازی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد مسکونی واقع در ۲ هزار و ۵۱ هکتار بافت فرسوده استان در قالب طرح نهضت ملی، نوسازی و بازسازی می‌شود.

 شاکرمی افزود:برای نوسازی واحد‌های بافت فرسوده، هزینه‌های صدور پروانه ساخت و خدمات نظام مهندسی تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.

 وی گفت:بر اساس طرح تفضیلی، باید ۶۰ درصد زمین مورد نظر احداث شود، که شهرداری‌ها برای نوسازی واحد‌های بافت فرسوده تا ۸۰ و در قطعات ریز تا ۱۰۰ درصد مجوز و اجازه ساخت می‌دهند.

 شاکرمی افزود:همچنین در خصوص مجوز‌های پهنه ی تراکمی بسته به نوع بافت، اجازه احداث یک یا ۲ طبقه بیشتر بدون کمیسیون ماده ی پنج و ماده ی ۱۰۰ برای واحد‌های مستقر در بافت فرسوده صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید به ازای هر واحد مسکونی یک واحد پارکینگ تأمین شود، گفت:در نوسازی بافت‌های فرسوده، نبود یک تا دو پارکینگ بخشوده می‌شود، همچنین اجازه احداث واحد‌های تجاری محلی در چارچوب‌های خاص و بدون پرداخت هزینه داده خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در خصوص بسته‌های مالی نوسازی بافت‌های فرسوده نیز گفت: پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بدون قرمز شدن فرم ج پرداخت می‌شود،

وی گفت:پرداخت سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات نرخ دار به همراه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال وام صفر درصد با ۲ سال تنفس نیز از دیگر بسته‌های مالی برای بافت‌های فرسوده است.

شاکرمی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۵۱ هکتار بافت فرسوده در لرستان، ۹۰۰ هکتار سکونتگاه غیر رسمی، ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده و ۳۵۰ هکتار تاریخی با ضوابط خاص است و با هماهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مانعی برای تسهیلات ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.