معاون امور استان های صدا و سیمای کشور از راه اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی در کشور خبر داد که از این تعداد چهار کانال در خراسان جنوبی راه اندازی می شود.

عابدینی معاون امور استان‌های صداوسیما در حاشیه دیدار با استاندار و مصاحبه با خبرنگاران در بیرجند گفت: در انتخابات گذشته، در این روز‌های باقی مانده، بیشتر از بحث‌های عمومی و انتخاباتی و ظرفیت‌های فعالان سیاسی و ... در کانال‌های ویژه انتخابات صحبت می‌شد، اما امسال در هفت روز منتهی به ۱۱ اسفند، این کانال‌ها در اختیار داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد تا دیدگاه‌های خود را با مخاطبین در میان بگذارند که ماحصل آن آشنایی بیشتر مخاطبین با دیدگاه نامزدهاست.

او با تأکید بر اینکه باید همه تلاش و خلاقیت خود را برای شرکت مردم در انتخابات به کار بگیریم افزود: در این انتخابات هم ما بیشتر تلاش خواهیم کرد که مردم با دیدگاه نامزد‌های انتخابات آشنا شوند و زمینه برای بالا رفتن میزان شرکت در انتخابات فراهم شود.

عابدینی اظهار کرد: برای خراسان جنوبی ۴ کانال انتخاباتی براساس تعداد حوزه‌های انتخابیه درنظر گرفته شده است و در هر حوزه انتخابیه، یک کانال، ویژه انتخابات راه اندازی می‌شود، تا نامزد‌ها بتوانند پس از صدور مجوز تبلیغات، در هفت روز منتهی به ۱۱ اسفند از این کانال‌ها استفاده کنند.

معاون امور استان‌های صداوسیما در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به مشارکت ۶۲ درصدی و رتبه اول خراسان جنوبی در انتخابات سال گذشته گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که خراسان جنوبی همواره در جریان انتخابات در زمره مناطق صدرنشین است.

او تصریح کرد: استانداری‌ها نیز تدابیر لازم برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات را اندیشیده اند، چرا که مسئولیت برگزاری و سلامت و امنیت انتخابات در استان‌ها برعهده استانداری هاست.

عابدینی با بیان اینکه در حوزه رقابت و مشارکت، رسانه‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارند تصریح کرد: رسانه ملی هم در این زمینه تلاش می‌کند که هم با راه اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی و هم برنامه‌های متعددی که از اول بهمن ماه در شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و تلبیون تدارک دیده، زمینه را برای افرایش مشارکت فراهم کند.


بیشتر بخوانید


معاون امور استان‌های صداوسیما با اشاره به مبالغ در نظر گرفته شده برای تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق قانون، قرار بر این بوده که صداوسیما هزینه تمام شده را از نامزد‌ها بگیرد، اما به دلیل بالا بودن این هزینه، مقرر شد صداوسیما با توجه به تعداد نامزد‌های هر حوزه انتخابیه، این مبالغ را دریافت کند.

او با بیان اینکه به دلیل متفاوت بودن تعداد نامزد‌های حوزه‌های انتخابیه، هزینه‌ها متفاوت است، گفت:در برخی از حوزه‌های انتخابیه به علت تعداد کم افراد، مبالغ برای ۲۰ دقیقه تبلیغات از آنتن کانال‌های انتخاباتی، از ۵ میلیون تومان آغاز می‌شود.

عابدینی با اشاره به اینکه صداوسیما از ابتدا درصدد گرفتن بحث مالی و نفع مالی در این موضوع نبوده است افزود: تلاش صدا و سیما برای فراهم کردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر است.

معاون امور استان‌های صداوسیما گفت: تعداد کانال‌های انتخابی در هر استان بر اساس تعداد نامزد‌ها و حوزه‌های انتخابیه، تعیین می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه طرح راه آهن با بیش از ۴۰۰ کیلومتر طول در ۱۵ قطعه در استان در حال انجام است و در طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی، در شش ماه اول سال اینده، لوله گذاری در استان آغاز می‌شود، خواستار انعکاس بیشتر این طرح‌ها علاوه بر رسانه استانی در رسانه ملی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.