هزار میلیارد ریال برای مقابله با تنش آبی در طرقبه - شاندیز اختصاص یافت

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان طرقبه-شاندیز گفت: هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های مقابله با تنش آبی در این شهرستان اختصاص یافته و این طرح ها در دست اجراست.

محسن عبداللهی گفت: نصب هفت هزار شمارشگر هوشمند در واحدهای پرمصرف و نامتعارف آب از جمله باغ ویلاها ، رستوران ها و منازل ویلایی و افزایش توان انتقال و ذخیره سازی آب با احداث ۲ باب مخزن هزار و چهار هزار مترمکعبی در شهرهای طرقبه - شاندیز از جمله طرح های مرتبط با تنش آبی است.

وی اضافه کرد: طرحهای مقابله با تنش آبی این شهرستان بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان طرقبه-شاندیز گفت:در روزهای تعطیل حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو به این شهرستان وارد می شوند علاوه بر آن وجود ۳۰ هزار باغ - ویلا و ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرقانونی، به تشدید بحران آب در این شهرستان دامن زده و عمق چاه های تامین آب در منطقه از ۱۳۰ متر به ۳۰۰ متر افزایش یافته است.

عبداللهی افزود:به ازای هر نفر طی هر شبانه روز در طرقبه ۵۰۰ لیتر و در شاندیز ۴۲۰ لیتر آب تولید می شود که بالاترین میزان در سطح خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: ۳۰ تا ۴۰ درصد منابع تامین کننده آب شرب طرقبه - شاندیز را منابع سطحی تشکیل می دهند و با توجه به کاهش بارش ها در سال آبی جاری و ادامه پدیده خشکسالی پیش بینی می‌شود در سال آینده به همین میزان با کسری آب مواجه باشیم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان طرقبه-شاندیز گفت: فرسودگی خطوط انتقال و شبکه توزیع نیز از چالشهای مهم در حوزه آبفای این شهرستان است و روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ اتفاق در شهرستان رخ می دهد و تلاش می شود زمان رفع اتفاقات به حداقل برسد.

برچسب ها: تنش آبی ، طرقبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.