رییس اداره تبلیغات اسلامی خمین گفت: آیین معنوی اعتکاف در ۱۵ مسجد شهری و روستایی این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی کاظمی رییس اداره تبلیغات اسلامی خمین گفت: از این شمار مسجد، ۶ باب مسجد در روستای‌های خمین و بقیه مساجد در شهرهای خمین و قورچی باشی برای برگزاری آیین معنوی اعتکاف تدارک شده است.

وی با اشاره به ثبت نام ۴۰۰ زن و ۲۰۰ مرد برای شرکت در آین معنوی اعتکاف امسال در خمین اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌هزار نفر در زادگاه امام راحل امسال در آیین معنوی اعتکاف شرکت کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خمین ادامه داد: باتوجه به استقبال نوجوانان و جوانان برا ی حضور در این آیین معنوی مساجدی به صورت تخصصی برا ی دانشجویان، دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه و گردهمایی اعتکاف گونه برای مقطع ابتدایی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام کاظمی افزود: برگزاری جشن ولادت حضرت علی(ع)، حلقه‌های معرفتی، جزء خوانی قرآن کریم، تصحیح قرائت نماز، برگزاری مراسم سالروز رحلت حضرت زینب(س) و قرائت دعای ام‌داود از برنامه‌های اعتکاف در مساجد شهرستان خمین است.

وی توضیح داد: برای دانش آموزان معتکف نیز نمایش فیلم‌های انقلابی، مسابقات فرهنگی و گردهمایی فرهنگی برنامه‌ریزی شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خمین افزود: کارگروه فرهنگی و خدماتی برای هر یک از مساجدی که میزبان معتکفان هستند تشکیل شده و آشپزخانه مرکزی یک‌هزار و ۲۰۰ غذا در هر وعده برای معتکفان طبخ می کند.

آیین معنوی و روح‌ بخش اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.