معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: ۶۴۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان خاکی است که آسفالت ۳۳۰ کیلومتر آن در اولویت قرار دارد.

امیر علی پور معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: راه‌های خاکی متعلق به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار بوده و برای آسفالت آن به چهار سال زمان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه برای آسفالت راه‌های روستایی از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیز کمک گرفته شده است، اضافه کرد: تاکنون برای ۱۶۵ کیلومتر از راه‌های خاکی استان قرار داد منعقد شده که ارزش آن هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

علی پور در مورد وضعیت کلی راه‌های روستایی استان قزوین، اظهار کرد: طول راه‌های روستایی این استان ۲ هزار و ۶۷۵ کیلومتر است که برآورد‌های نشان می‌دهد ۸۰۲ کیلومتر آن نیاز به بهسازی و روکش آسفالت دارد.

به گفته این مسئول، مسائلی مثل یخبندان، عبور کامیون‌ها با بار غیرمجاز از معادن و همچنین عمر بالای آسفالت از عوامل مهم تخریب و فرسایش آسفالت در راه‌های روستایی است که ترمیم آن به اعتباری معادل ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: استان دارای ۵۵۷ کیلومتر راه فرعی است که ۲۰ درصد آن، یعنی معادل ۱۰۷ کیلومتر نیاز به بازسازی دارد که اعتبار آن نیز سه هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار