بسته‌های تبیینی با موضوع انتخابات برای دانش آموزان تدوین شود

فرماندار البرز گفت: بسته‌های تبیینی و تبلیغی در خصوص مسائل روز جامعه به ویژه انتخابات برای دانش آموزان تدوین و در فضای مجازی منتشر شود.

مصطفی غفوری فرماندار البرز در نشست هم اندیشی دانش آموزان با محوریت تشکیل هیات‌های اندیشه ورز گفت: تدوین بسته‌های تبلیغی و تشویقی با موضوع انتخابات بهترین راهکار به منظور پاسخگویی به شبهات و سوال دانش آموزان است که باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه مشارکت رای اولی‌ها در برگزاری انتخابات پرشور نقش مهمی دارد، اضافه کرد: مشارکت دانش‌آموزان در انتخابات بسیار با اهمیت است و شناخت رفتاری رای اولی‌ها، گام اول بسترسازی برای حضور آنان در انتخابات محسوب می‌شود.

غفوری تصریح کرد: گام بعدی در حوزه دانش آموزان آگاهی‌رسانی با راهکار‌های جذاب و خلاقانه در محیط‌های حقیقی و مجازی است که می‌تواند ذهن دانش‌آموزان رای اولی را به خود جلب و اقناع کند.

فرماندار البرز با اشاره به اینکه شنیدن دغدغه‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان یکی از نکات کلیدی است که می‌تواند در حل بسیاری از چالش‌های فرهنگی و علمی کمک کننده باشد، افزود: در سطح شهرستان نیز ظرفیت‌های مناسبی مانند شورای آموزش و پرورش جهت تصمیم‌گیری و اتخاذ راهکار‌های اجرایی وجود دارد.

این مسوول در خصوص رویکرد مردمی‌سازی دولت، بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین رویکرد‌های دولت سیزدهم، مردمی‌سازی دولت و استفاده از ظرفیت و توان نیرو‌های مردمی در حوزه‌های اجرایی کشور است؛ در همین راستا هیات‌های اندیشه‌ورز به جهت ماهیت مردمی بودن و همچنین تخصص محوری، گامی موثر در تحقق اهداف دولت و اتخاذ بهترین راهکار‌ها در موضوعات مطرح شده محسوب می‌شوند.

غفوری ادامه داد: تشکیل نشست‌های اندیشه ورز در شهرستان البرز برای نخستین مرتبه و با هدف استفاده مطلوب و هدفمند از ظرفیت‌های نخبگانی جامعه در ابعاد علمی، اجتماعی، فرهنگی و حتی ورزشی تشکیل می‌شود تا جامعه دانش‌آموزی شهرستان که همواره دارای استعداد‌ها و ظرفیت‌های بالقوه در همه ابعاد بوده را به نتیجه مطلوب رهنمون سازد.

فرماندار شهرستان البرز با اشاره به چالش‌های اجتماعی دانش آموزان، تصریح کرد: توجه نکردن به زیرساخت‌های مناسب حوزه آموزش و پروش موجب ایجاد خشم و هیجانات منفی در دانش آموزان می‌شود، اگر هیجانات متناسب با سن دانش آموزان در محل درست و مطلوب تخلیه نشود، برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در شهرستان البرز تلاش شده که از همه ظرفیت‌ها و منابع موجود در راستای تامین زیرساخت‌ها استفاده شود، به عنوان مثال در شهرستان همه منابع موجود در بخش مقابله با آسیب‌های اجتماعی به منظور ایجاد بستر‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی مورد نیاز دانش آموزان به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، دانش‌آموزان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مباحث علمی، فرهنگی و اجتماعی مرتبط پرداختند و در خصوص انتخابات سوال‌های خود را مطرح کردند که فرماندار البرز، ضمن مشارکت و تبادل نظر، پرسش‌های آن‌ها را پاسخ داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار