رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا خراسان شمالی گفت: کلاهبرداران سایبری برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود از طریق ممکن سعی دارند تا کاربران فضای مجازی را فریب داده و آنان را مورد بزه قرار دهند.

سرگردامیر رمضان زاده گفت: افراد کلاهبردار با سوءاستفاده از عدم آگاهی بعضی از کاربران و با دسترسی غیرمجاز به صفحات آنان در شبکه‌های اجتماعی و یا با ایجاد صفحه جعلی مشابه به فرد اصلی، اقدام به ارسال پیام به مخاطبین و دنبال‌کنندگان وی کرده و از آن‌ها درخواست کمک مالی به صورت فوری می‌کنند.

او گفت : پرونده‌های متعددی درخصوص هک شبکه مجازی از کاربران و دنبال کننده‌های آن‌ها به پلیس فتا ارجاع می‌شود،  بیشترین عامل آن کوتاهی و سهل انگاری کاربران است که نکات امنیتی در فضای مجازی را رعایت نمی‌کنند.

سرگرد رمضان زاده گفت : کاربران از کلمات عبور ضعیف و یا شماره تلفن و یا تاریخ تولد برای رمز عبور شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند که را ههای دستیابی به کلاهبرداران و هکر‌ها را هموار می‌کنند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا خراسان شمالی گفت : مجرمان با تحریک احساسات کاربران و با ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایل مختلف از مخاطبان آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.