رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: تا پایان سال آینده ، ۴۰۰ سامانه هوشمند کنترل و هدایت تصویری در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نصب می‌شود.

فخار زاده امروز در بازدید از طرح‌های راهداری استان با اشاره به نقش و اثرگذاری جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در شبکه راه‌های اصلی کشورگفت: تاکنون ۱۵۰ سامانه هوشمند در جاده‌های استان نصب شده است و تا پایان سال ۱۴۰۳ نیز ۲۵۰ سامانه دیگر نصب می‌شود.


وی اضافه کرد: از طریق این سامانه‌های تصویری و هوشمند، ترافیک و حمل و نقل جاده‌ای، تخلفات و شمار تردد خودرو‌ها رصد می‌شود.


فخار زاده با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ میلیون تن کالا و ۵۰۰ هزار مسافر با استفاده از ناوگان جاده‌ای کشور جابجا می‌شود گفت: به منظور ارتقای امنیت جاده‌ای ظرف ۲ سال ، دو هزار سامانه هوشمند مدیریت ترافیک و حمل و نقل در تمامی راه‌های اصلی کشور نصب می‌شود.


مدیرکل مرکزکنترل راه‌های کشور افزود: سامانه اطلاع رسانی و پاسخگوئی ۱۴۱ هم تاپایان سال با استفاده از هوش مصنوعی هوشمند سازی می‌شود. 


فخار زاده افزود: سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک وحمل و نقل جاده‌ای سالانه بیش از ۷ میلیارد داده مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.


پیمان جو سرپرست اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان هم با اشاره به اینکه امسال ۲۸ میلیون و ۷۹۸ هزارتردد در جاده‌های استان به ثبت رسیده است گفت: ۲۵ سامانه ثبت تخلف و نظارت تصویری در جاده پاتاوه- دهدشت نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.