۲۳۱ سالن سینمایی در کشور راه‌اندازی شد

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی گفت: ۲۳۱ سالن سینمایی در زمان دولت سیزدهم در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شد.

محمد خزایی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی در جریان سفر یک روزه به اراک در نشست با هنرمندان استان مرکزی، گفت: امید است تا پایان دولت سیزدهم، یک هزار سالن سینمایی در کشور راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: کشور ظرفیت راه‌اندازی، سه هزار سالن سینمایی دارد و در برخی استان‌ها از امکانات بخش خصوصی برای راه‌اندازی سالن سینمای استفاده شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سفرهای ریاست جمهوری، ساخت سالن سینما در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده و در اولویت قرار گرفته و این مهم مصوبه مالی دارد.

خزایی افزود: دولت وظیفه دارد در راستای عدالت فرهنگی، زیرساخت فرهنگی را توسعه دهد.

اختصاص ۷۰ درصد بودجه سینما جوان به استان‌ها

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد بودجه سینما جوان به استانها اختصاص داده شده است، بیان کرد: این تخصیص برای افزایش جریان سازی در سطح استان‌ها است و در جشنواره فیلم فجر سال گذشته چهار فیلم از استان‌ها به جشنواره راه یافت بود و امسال در مرحله انتخاب جشنواره، ۱۶ فیلم سینمایی از استان‌ها شرکت دارند.

تمام دفاتر سینمای جوان قبل از پایان دولت تجهیز می‌شوند

رییس سازمان سینمایی کشور گفت: امکانات اولیه در این دفاتر براساس کارکرد و درخواست نوع کمک در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

خزایی، در حوزه مشکلات تهیه‌کنندگان سینما افزود: مجوز تهیه‌کنندگی سینما به استان‌ها واگذار شده و کسانی که کار آنان قطعی شده و در استان کار می‌کنند، مجوز تهیه‌کنندگی به آنان داده می‌شود.

وی بیان کرد: همه تغییرات در حوزه‌های مختلف از قبیل زیرساخت، تجهیزات و بودجه تولید انبوه و آیین‌نامه و قوانین به نفع استان‌ها شکل گرفته است تا از مهاجرت جوانان به علت کمبود امکانات و تجهیزات جلوگیری شود.

باید اختلاف ملکی در سالن سینمای عصر جدید در اراک رفع شود

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید اختلاف ملکی در سالن سینمای عصر جدید اراک رفع و درب سینما به روی علاقمندان باز شود.

خزایی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این مهم در حد الزامات قانونی می‌تواند ورود کند زیرا مکان این سینما، شخصی است و در اختیار این وزارتخانه نیست.

سفر معاون وزیر فرهنگ به استان مرکزی با هدف رفع مشکلات سالن سینمایی

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم در این نشست گفت: سینما فرهنگ در اراک به علت فرسودگی، تعطیل شد و سینما عصر جدید نیز به سبب اختلافات ملکی، فعال نیست که امید است با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشکل حل شود.

حسین محمودی‌فر افزود: اکنون سینما ستارگان اراک فعال و اکران فیلم در حال انجام است که و حضور معاون وزیر، سه سینما در هتل امیرکبیر فعال می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه انجمن سینمای جوان، لازم است در ساوه نمایندگی آن تمدید شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: شهرستان‌های استان ظرفیت‌های قابل قبولی در حوزه سینمایی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمودی‌فر افزود: سه آموزشگاه آزاد سینمایی در اراک و یک آموزشگاه در ساوه مستقر است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: باید مشکلات استان در ساخت فیلم کوتاه و بلند حل شود و اقدام اساسی و حمایتی برای ساخت فیلم کوتاه درباره زندگی معجزه قرن حاج کاظم کربلایی کاظم ساروقی انجام و افتخار استان و الگو برای جوانان باشد.

استفاده از ظرفیت هنرمندان، تخصیص اعتبار برای هنرمندان استانی، راه‌اندازی سینمای شهرستانی، کمک به خانه‌دار شدن هنرمندان، حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد از هنرمندان در بخش‌های مختلف و برخورد با مجوزهای آموزشی از مطالبه هنرمندان در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد.

اکنون سالن ستارگان با ظرفیت ۶۰۰ نفر تنها سینمای کلانشهر اراک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.