مصرف انرژی در پالایشگاه آبادان کاهش می یابد

مدیر پالایشگاه آبادان از پیگیری کاهش مصرف انرژی در پالایشگاه آبادان با توجه به کاهش سقف انرژی تعیین شده برای این مجموعه خبر داد.

حکیم قیم مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت : پیشتر مصرف انرژی واحدهای تولیدی سقفی در حدود ۹۷ درصد ضریب پیچیدگی انرژی پالایشگاه آبادان تعیین می شد که بر آن اساس میزان مصرف انرژی شرکت پالایش نفت آبادان در حد استاندارد بود اما از امسال خط مبنا یک چهارم کاهش داشته که متناسب با آن باید میزان مصرف انرژی نیز در سطح پالایشگاه کاهش یابد که کاری بسیار دشوار اما امکانپذیر است.

او با بیان افزایش ناگهانی قیمت حامل های انرژی و آب، بر هزینه و عملکرد شرکت های تولیدی بر لزوم کاهش مصرف انرژی در پالایشگاه تاکید کرد و گفت : به این منظور اداره مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی این مجموعه نیز راه اندازی شد.

به گفته مدیرعامل پالایشگاه آبادان وظیفه محوری این اداره برنامه ریزی و پایش عملکرد(کاربری، مصرف و بهره وری) آب و انرژی است و سایر ادارات  مختلف مجری و عملیاتی خواهند بود.

این مسئول گفت : در پالایشگاه آبادان طی ۲ سال گذشته قیمت آب و گاز بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ درصد شد که بر قیمت تمام شده محصولات و حتی برق تولیدی تاثیر داشت و اهمیت این موضوع را بیشتر کرد.

او عملیاتی کردن طرح جمع آوری آب مقطر و جمع آوری گازهای ارسالی به فلرها (مشعل ها) به عنوان نمونه برنامه ها برای بهینه سازی مصرف انرژی دانست و یادآور شد صرفه جویی اقتصادی یکی از دستاوردهای این برنامه خواهد بود اما ترویج فرهنگ صرفه جویی به عنوان سنتی اسلامی هدفی مهم و بزرگ تر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.