فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار گفت: از مجموع ۱۶۰ باب مدرسه موجود در شهرستان رشتخوار واقع در جنوب خراسان رضوی، ۲۰ مدرسه تخریبی است.

حسین باهوش، دوشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که با محوریت هفته شورا‌های آموزش و پرورش که ۲۴ الی ۳۰ دی‌ماه برگزار شد، گفت: این مدارس تخریبی فاقد استحکام لازم است و برای بازسازی، ترمیم و یا مرمت این مدارس طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط اداره نوسازی مدارس استان، اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی ضمن گرامیداشت هفته شورا‌های آموزش و پرورش، از خدمات دلسوزانه فرهنگیان تقدیر و اظهار کرد: اکنون در این خطه ۱۴ هزار دانش‌آموز توسط ۱۲۰۰ فرهنگی مشغول تعلیم و تربیت هستند که تلاش شبانه‌روزی این عزیزان سپاسداشت همگان را می‌طلبد.

باهوش با اشاره به آیه شریف "وَأمرهم شورا بینهم" گفت: اگر کشور و ملتی خواهان عزت، برتری سیاسی، پیشرفت علمی و آبادانی است باید به آموزش و پرورش به عنوان کار بنیادی توجه جدی کند، زیرا نیروی انسانی لازم برای تحقق این اهداف والا، محصول نظام آموزش و پرورش است.

وی تصویب و اجرای قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش در ۲۶ دی سال ۱۳۷۲ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی را، تجلی مشارکت همگانی در نظام تعلیم و تربیت عنوان و اظهار کرد: با تحقق اهداف این شورا، راهکار‌هایی موثر و عملی در راستای تعمیق و تسهیل مشارکت جمعی برای پیشبرد اهداف متعالی آموزشی و پرورشی برای تربیت نسلی متعهد و متخصص برای آینده میهن اسلامی نمایان می‌شود.

فرماندار رشتخوار با اشاره به برپایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در ۱۱ اسفند امسال گفت: محیط مدرسه و به خصوص انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی محیط مناسب و شایسته‌ای برای تمرین دمکراسی و حضور تاثیرگذار درسرنوشت آینده کشور است.

باهوش افزود: لذا بی‌گمان آموزش و پرورش مهم‌ترین رکن توسعه و بستر فرهنگ‌سازی مشارکت مردم در سرنوشت خود می‌باشد و تحق و توسعه آن منوط به مشارکت و حضور همه جانبه مردم، مسئولان و نهاد‌های مدنی و اجتماعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.