یک مقام ارتش روسیه اعلام کرد که کارشناسان و متخصصان پنتاگون در حال بررسی امکان استفاده از ویروس آبله میمون به عنوان یک سلاح بیولوژیکی هستند.

رئیس نیرو‌های حفاظت از تشعشعات، سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی ارتش روسیه اعلام کرد که کارشناسان و متخصصان پنتاگون در حال بررسی امکان استفاده از ویروس آبله میمون به عنوان یک سلاح بیولوژیکی هستند.

ایگور کریلوف، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «آنچه باعث نگرانی است تعداد فزاینده مطالعات انجام شده توسط متخصصان ارتش ایالات متحده بر روی انواع ویروس‌های آبله حیوانی و سایر ویروس‌های بیماری زای آبله انسانی است.»

وی خاطرنشان کرد: کار با این ویروس تنها در دو موسسه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده و مرکز علمی دولتی Vector در روسیه مجاز است.

کریلوف با تجزیه و تحلیل وضعیت اپیدمیولوژیک در امتداد مرز‌های رقبای ژئوپلیتیکی روسیه و در مناطق احتمالی برای استقرار گروه‌های نظامی، ایالات متحده را به انجام «جاسوسی بیولوژیکی» متهم کرد.

او اظهار کرد که اطلاعاتی به دست آمده که تأیید می‌کند که نهاد‌های نظامی آمریکایی وظیفه نظارت بر وضعیت بیولوژیکی در خاورمیانه و آسیای مرکزی در مناطق هم مرز با چین، ترکیه، پاکستان و عربستان سعودی را بر عهده دارند.

اولین مورد ابتلا به آبله میمون توسط سازمان جهانی بهداشت در ماه مه ۲۰۲۲ در یک گردشگر انگلیسی که از نیجریه بازگشته بود تأیید شد. از ژانویه ۲۰۲۲ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳، ۹۱۷۸۸ مورد ابتلا به این ویروس شناسایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۶ دی ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه این امریکارو هر چی شر و فتنه و فساد هست از گور امریکاست
شیطان بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۲۶ دی ۱۴۰۲
سیاسیون آمریکایی وانگلیسی که خودشان میمون هستند
آخرین اخبار