سخنگوی پنتاگون مدعی شد روسیه ممکن است به استفاده از تسلیحات بیولوژیک و شیمیایی روی بیاورد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اظهاراتی مدعی شد روسیه احتمال دارد به استفاده از تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی در جنگ اوکراین روی بیاورد.

به گزارش الجزیره، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت: توپخانه برای مبارزه در مرحله بعدی بسیار ضروری خواهد بود و نیاز‌های اوکراینی‌ها را برآورده می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: تدارکات جدید مطابق با چیزی است که اوکراینی‌ها در نبرد‌های آینده به آن نیاز دارند.

جان کربی در ادامه مدعی شد: لوید آستین (وزیر دفاع آمریکا) یک هفته پیش سعی داشت تا با همتای روسیه‌ای خود ارتباط برقرار کند، اما طرف روسی علاقه‌ای به این امر از خود نشان نداد.

او همچنین مدعی شد نشانه‌های مداومی از تضعیف روحیه در میان سربازان روسیه دیده می‌شود و سران روسیه نیز ناامید هستند.

گفتنی است امروز، چهل ونهمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین است و این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته (سه‌شنبه) تأکید کرد اهداف عملیات نظامی در اوکراین بی‌تردید محقق خواهد شد؛ پوتین با اشاره به این‌که مسکو بیش از این تحمل نسل‌کُشی در دونباس را نداشت، از عملکرد نیرو‌های روسیه در اوکراین تمجید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
اگه خیلی دلت به حال اوکراینیا مبسوخت اونا رو تو تنور ارتش روسیه نمینداختی پس اشک تمساح برا اوکراین نریز
Iran (Islamic Republic of)
جباری
۰۰:۲۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
آقای جان کربی دروغ برای دنیا بس نیست . کشوری که در جنگ جهانی دوم امتحان خود را پس داده است . و از سلاح هسته بر علیه کشور ژاپن استفاده کرده است ، و مردم کشور اکراین را قربانی زیاده طلبی های خود کرده است و در کشور اکراین آزمانشگاهای بیولوژیکی بر پا کرده است حالا از روسیه می ترسد . بیش از پنجاه سال است که منطقه خاور میانه را مورد تاخت و تاز خود قرار داده و ثروت آنها را غارت می کند و ملت های آزاده را ترور می کند . به لطف خداوند ملت ها بیدار شده اند و دیگر زیر بار زور نمی روند و انشاالله به زودی با ریشه کن شدن صهیونیست های اشغالگر و قاتل تومار استکبار جهانی و انگلیس روباه روباه پیر از این منطقه بسته خواهد شد . نه نتها مردم ایران و خاور میانه بلکه مردم آزاده دنیا می دانند که عمر رژیم ظالم امریکا به سر آمده و از داخل در حال فروپاشی است . و مردم آزاده دنیا بزودی به ظلم ستمگران و دژخیمان جهان پایان خواهند داد . و مردم اکراین بزودی خواهند دانست که قربانی توطئه های استکبار جهانی شده اند ما امیدواریم با بر ملا شدن حیله گری های امریکا که درس خوبی برای کشور های منطقه خاورمیانه بود . از آن درس عبرت بگیرند و بیشتر کشور و مردم خودشان را در معرض نابودی قرار ندهند .
آخرین اخبار