نذر قالی به همت بانوان یزدی

جمعی از خانم‌های یزدی با حضور در مسجد محله خود پود قالی نذر می‌کنند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مرکز یزد؛ شاطر حسینی مسئول خادمین قالی باف مسجد امام علی واقع در شهرک رزمندگان گفت: نزدیک به ده سال است که بانوان نوع دوست محله با حضور در مسجد محل و انجام قالی بافی، نذر خود را ادا می‌کنند.

او با اشاره به استقبال بی نظیر خانم‌ها از این هنر اصیل و ادای دین خود، افزود: جمعیت بانوان برای قالی بافی در این محل متغیر است به طوریکه روزانه نزدیک به ده نفر در دو نوبت صبح و عصر در این مکان مقدس حاضر شده و دین خود را به امام علی (ع) ادا می‌کنند.

شاطر حسینی در ادامه اظهار داشت: تاکنون ده تخته فرش به همت بانوان محله بافت شده که هزینه آن به طور کامل صرف هزینه‌های ساخت مسجد شده است. 

او ادامه داد: همچنین پیش بینی شده است اعتبار این دوقالی جدید نیز صرف هزینه‌های کف مسجد شود.

شاطر حسینی در ادامه به خیرمندی نامحدود بانوان محل و بازگشایی گره‌ای از هزار توی مشکلات مردمی در این دور همی اشاره کرد و اظهار داشت: این بانوان در این مسجد علاوه بر قالی بافی، به تامین هزینه جهیزیه دختران دم بخت، تهیه رو بالشی برای موکب الغدیر در کربلا و دوخت لباس برای سالمندان می‌پردازند.

او در پایان نیز خواستار شد: از خیرین استان خواهشمندم نگاه ویژه‌ای برای ساخت مسجد امام (ع) در منطقه شهرک رزمندگان داشته باشند. 

گفتنی است سالانه با بافت دو تخته فرش از سوی بانوان، نزدیک به صد و چهل میلیون تومان به صندوق ساخت مسجد اضافه می‌شود.

 

 

برچسب ها: نذر ، قالی بافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار